• Anonym (Orolig tjej)

Har min kille en sexuell spärr?

Jag och min kille har varit tillsammans nu i 9 månader och har redan problem sexuellt som jag inte vet hur jag ska bära mig åt med detta.

Jag har sen i våras märkt av att hans sexlust inte är lika stor som min, och visst okej, alla är vi olika och det kan jag väl anpassa mig efter. Men sen har hans minskat, vi pratade lite om det i somras och han tyckte det var drygt att det hade blivit lite (2ggr/v). Han sa också i våras att han tycker det är jobbigt att han kommer för fort, och det kan göra så att han drar sig tillbaka. Och att det alltid har varit så. Har försökt få honom att förstå att jag bryr mig inte om det, att jag är nöjd med sexet. Sen har han skyllt på att varför vi inte har morgonsex är för att han är för trött på morgonen, men fick nyligen reda på att det är för att han helt enkelt inte gillar det direkt på morgonen.

Men nu sen nån månad tillbaka har det blivit mindre sex. Jag har sen ca en månad tillbaka slutat ta initsiativ till sex för att jag blev så ofta dissad och blev sårad pga det. Nu de 2-3 veckorna har vi haft sex EN gång i veckan. Vi har prata lite om det och han har sagt att han tycker att det är jobbigt, för han är ju kille och det är klart att han vill ha sex. Men att hans sexlust ibland är mer eller mindre, men kanske inte såhär.. Jag har frågat flera gånger om detta beror på mig eller vår relation men han är nöjd annars. Kanske ska tillägga att han är 27..

Så mina funderingar är ju.. Har han en mental spärr? Eller är det nåt i vår relation som påverkar? Ska man vänta och se om det blir bättre? Jag vet inte alls vad jag ska göra eller säga och jag har börjat må dåligt av detta.. Känner mig ganska stressad och orolig över detta. Vill att vi ska ha ett fungerande sexliv. Kanske borde han gå och samtala?

Jag skulle verkligen uppskatta om nån har nån fundering kring detta, är tacksam för alla svar!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-28 21:20
    Ska även tillägga att han alltid har varit kärleksfull mot mig och han är nästan mer kärleksfull mot mig nu än i början.

• Svar på tråden Har min kille en sexuell spärr?
  • phelangie

I början när jag träffade min kille hade jag stora problem med hur mycket han ville ha sex, dock var det flera gånger om dagen, varje dag.(dock sa jag aldrig ifrån för att han fick ont i huvudet och blev grinig då så jag gick med på det i alla fall, slutar ju inte vara skönt bara för att man egentligen inte vill/orkar/har lust)

Nu har vi fortfarande sex flera gånger om dagen men jag vill lika mycket som honom och ibland mer, för vi har nu kommit in mer i varandra och vet hur vi vill ha sexet. Han vill vara dominant och jag vill vara undergiven, inte bdsm sex utan bara dominans och undergivenhet, kanske något stryptag, dra i håret, någon örfil ibland, lite bitande... ruff sex helt enkelt. Inte så lätt att bara hoppa in i sånt sex med en partner bara sådär om du förstår vad jag menar. Man vet ju aldrig vad för sextyp den andre är liksom.

Det jag menar är att han kanske önskar ett annat sex än vad ni har? Det kanske inte är hans grej och därför får en spärr..? Bara en teori :)

Hoppas verkligen det löser sig för er, sex är viktigt fan..

• 91Jenny

Vissa människor har helt enkelt inte behovet av sex som andra. Sen så är det säkert lite med detta att han känner sig obekväm med att han kommer tidigt med. Har ni provat med spray som gör det svårare för honom att komma? Kanske skulle underlätta för honom och hans känslor. Men lägg fram förslaget försiktigt, han kan ju också ta det på fel sätt. Men det har säkert inget med dig att göra då du skriver att han är väldigt kärleksfull mot dig.

• Anonym (Pappan)
    Anonym (Orolig tjej) skrev 2015-10-28 20:55:46 följande:

Jag och min kille har varit tillsammans nu i 9 månader och har redan problem sexuellt som jag inte vet hur jag ska bära mig åt med detta.

Jag har sen i våras märkt av att hans sexlust inte är lika stor som min, och visst okej, alla är vi olika och det kan jag väl anpassa mig efter. Men sen har hans minskat, vi pratade lite om det i somras och han tyckte det var drygt att det hade blivit lite (2ggr/v). Han sa också i våras att han tycker det är jobbigt att han kommer för fort, och det kan göra så att han drar sig tillbaka. Och att det alltid har varit så. Har försökt få honom att förstå att jag bryr mig inte om det, att jag är nöjd med sexet. Sen har han skyllt på att varför vi inte har morgonsex är för att han är för trött på morgonen, men fick nyligen reda på att det är för att han helt enkelt inte gillar det direkt på morgonen.

Men nu sen nån månad tillbaka har det blivit mindre sex. Jag har sen ca en månad tillbaka slutat ta initsiativ till sex för att jag blev så ofta dissad och blev sårad pga det. Nu de 2-3 veckorna har vi haft sex EN gång i veckan. Vi har prata lite om det och han har sagt att han tycker att det är jobbigt, för han är ju kille och det är klart att han vill ha sex. Men att hans sexlust ibland är mer eller mindre, men kanske inte såhär.. Jag har frågat flera gånger om detta beror på mig eller vår relation men han är nöjd annars. Kanske ska tillägga att han är 27..

Så mina funderingar är ju.. Har han en mental spärr? Eller är det nåt i vår relation som påverkar? Ska man vänta och se om det blir bättre? Jag vet inte alls vad jag ska göra eller säga och jag har börjat må dåligt av detta.. Känner mig ganska stressad och orolig över detta. Vill att vi ska ha ett fungerande sexliv. Kanske borde han gå och samtala?

Jag skulle verkligen uppskatta om nån har nån fundering kring detta, är tacksam för alla svar!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-28 21:20

Ska även tillägga att han alltid har varit kärleksfull mot mig och han är nästan mer kärleksfull mot mig nu än i början.

Jag är äldre än 27. Men när jag reflekterar över de nära relationer jag haft i mitt liv. Så kan jag ha sex hur länge som helst med tjejer/kvinnor som jag har varit väldigt attraherad utav, väldigt väldigt attraherad :).

Tvärtemot (även mot mina förväntningar) vad jag trott.

Mindre vackra och slentriansex så blir sexet kortare o kortare.... Undermedvetet så finns det nån egoism som jag än inte förstår mig på. Jag kommer i princip direkt.

Bara min reflektion där jag ser ett mönster som blivit ett beteende.
  • Anonym (Cello)

Jag får hör 5 gånger om dagen att jag är väldigt vacker och att jag är "hans allt". Likförbannat så är det jag som får tigga åt mig sex. Han tycker att 1ggr/vecka räcker...jag vill minst 4 ggr/vecka.

När jag tar upp det så går han i försvar och säger "du är en late bloomer", "din sexuella peak är försenad". What?
    Jag är 40 år och har aldrig känt mig mera trygg i mig själv, trygg sexuellt sett och jag har en bra självkänsla. Det går ju hans i hand med bra sex (tycker jag). Jag kände mig inte alls så här när jag var 27 och hade sex därefter också.

Det är så trist att ta initiativ hela tiden. Visserligen så nobbar han mig inte. Men jag vill ju känna att han känner längtan och lust efter mig. Han fattar bara inte att jag tycker att det här är "ett problem"...

Han är mitt allt...men att aldrig ha sex...vet inte, funkar inte för mig Rynkar på näsan

• Anonym (krille)

Sex en gång i veckan är väl inte speciellt onormalt. För många skulle det inte vara ett problem öht. 
    Men eftersom du förväntar dig mer sex förstår jag att det är ett problem.

Men det finns väl ingen anledning att tro att han har nån sexuell "spärr" - vad får du det ifrån?

Att vänta på att det på nåt sätt ska förändra sig kan du glömma - sexlusten är kopplad till personligheten och det är inget man kan "skruva" på. En långsökt möjlighet skulle ju vara att han tänder på en helt annan sorts sex en den ni har. 

Vill du leva ett mer sexuellt aktivt liv så måste du hitta en partner som är mer intresserad av sex. Inte nuvarande alltså. 

• A.K.

Ja det är verkligen olika, skulle jag och min fru ligga en gång i veckan i snitt så fick man väl vara nöjd. Nu är inte förhållandet det bästa så det spelar ju in en hel del förstås.

Svar på tråden Har min kille en sexuell spärr?