Ung tjej med ärftligt håravfall. Någon mer?
Hej! Har sista halvåret vid några tillfällen reagerat på att jsg sett min hårbotten mer än vad jag tidigare tänkt på fram i benan. Började ha mittbena i vintras, annars alltid haft sidbena, vet inte varför men. Tänkt mer på detta det sista ich vqr igår hos hudläkare och fick diagnosen androgenic alopecia, dvs ärftligt håravfall. Inte fått npgra barn så inte utlösts av det. Är helt knäckt, är bara 31 år. Går fortf dölja rätt väl men så rädd för hur snabbt detta ska gå och se mig själv förfalla. Började med minoxidil idag, dock orolig föri början efter 2-6 v kan håravfall öka när man använder den. Känner mig så okvinnlig, är singel och ser bra ut men hur ska någon någonsin vilja vara med en tjej utan hår? (som inte orsakat av cancer el anban sjukdom). Dejtar för tillfället en kille sen ett par mån och är så orolig för när han ska se. Om jag tappar mer nu i början när använder minoxidil kommer inte gå dölja långre, samtidigt vågar jag ju inte vänta med attt testa behandling ifall det skulle hjälpa något. Vissa stunder har jag bara lust att raka av allt och skaffa peruk direkt o slippa se skiten. Vad skulle ni gjort? Hade varit skönt prata om finns någon mer drabbad tjej/kvinna? Hur var det för er, hur förloppet gått? Vad gör ni? Vet att hår bara är materiellt men den här känslan går inte beskriva, känns som en del av mig själv ska försvinna.