• Kroken

    Var hittar jag en vinterjacka till min 1-åring som inte är puttinuttig?

    Letar efter en vinterjacka till min 1-åriga lilla tjej. Den är främst tänkt att ha i vagnen när vi går promenader med hunden och när vi åker bort eller åker och handlar osv. Den behöver alltså inte vara vattentät etc. Inga avancerade grejer utan en varm, smidig jacka. Som inte kostar multum! Men överallt hittar jag bara jackor som är puttinuttiga, rosetter hit och dit, insvängda i midjan eller stela i tyget. Och tittar jag på pojkavdelningen så är färgerna mörkare och murriga, vilket inte heller känns särskilt upplyftande. Har letat både i fysiska butiker och på nätet men hittar inte det jag söker. Bor på liten ort så att beställa på nätet är att föredra. Någon som har nåt tips åt mig var jag ska leta?

  • Svar på tråden Var hittar jag en vinterjacka till min 1-åring som inte är puttinuttig?
  • K Kalle

    Handla på pojkavdelningen vet jag! Kropparna är ju likadana i den åldern och av någon anledning är killkläderna anpassade för lek och rörelse men inte tjejkläderna.

  • Kroken
    RockingSkåne skrev 2015-10-29 10:36:54 följande:

    Jag köpte en fin till min dotter på pojkavdelningen på Zara förra året!


    Den affären har jag glömt, tack
  • Kroken
    K Kalle skrev 2015-10-29 10:37:05 följande:

    Handla på pojkavdelningen vet jag! Kropparna är ju likadana i den åldern och av någon anledning är killkläderna anpassade för lek och rörelse men inte tjejkläderna.


    Jag brukar handla på pojkavdelningen faktiskt. Men de jackor jag hittar där nu är så murriga och mörka, vill ha lite mer färg nu när det blir grått och trist ute.
  • Ramborg

    Har du kollat på Tradera? Småbarn sliter inte på kläder, det finns massor begagnat i fint skick för nästan inga pengar.

    Min äldsta har 104 och nu börjar det bli svårt att hitta fina saker begagnat, men mindre storlekar går jättebra.


    42.
  • Erika 146

    Köpte en Namn It jacka stl 80 till min tjej som hon har på dagis. Den är zebra randig med mörkrosa innerfoder och ärmmuddar.

Svar på tråden Var hittar jag en vinterjacka till min 1-åring som inte är puttinuttig?