"Konstig" budgivning?? Behöver råd!!
Jag och sambon tittade på ett hus i förra veckan som vi vill köpa. Inväntade första budet vilket blev officiellt i tisdags den 27:e, trots att budet kommit två dagar innan??? Kan det vara så att säljarna inte först velat gå med på detta bud eftersom det ligger en bit under utgångspriset men att de sedan ångrat sig då det inte kom några fler bud?
Nåväl, ca tre minuter efter att första budet gick ut i sms till spekulanterna så svarade jag med att jag och min sambo lade ett bud på några tusenlappar över första budet. Detta var alltså den 27:e och nu har vi väntat i två dagar utan att det har hänt ett endaste dugg. Inget nytt bud (såvitt vi vet) och mäklaren har inte hört av sig.
Så vad gör vi nu? Nervositeten är såklart GIGANTISK!! Kan det verkligen vara så att detta huset kan bli vårt?? Vi trodde att det skulle vara mycket fler och mycket högre bud. Borde vi ha is i magen eller kan det finnas någon fördel av att kontakta mäklaren och fråga vad som sker just nu? Några fallgropar vi inte ska gå i som kan sumpa våra chanser på något vis? Det är vår första budgivning så är inte så kunnig på detta.