• esma

4 år och har ont när hon kissar

hej..
    har en dotter som är 4 och ett halft år, glad, pigg och mycket krävande unge... alltid när hon går på toa och efter att hon har kissat har hon ont..har vart i kontakt med bvc dem har tagit prover men det visade inget,,,, hon är lite rodnad på blygläpparna jag tycker så synd om henne vet inte vad jag ska göra läkare så att det var inget fara men ändå oroar man sig

• Svar på tråden 4 år och har ont när hon kissar
  • Gisse the one and only

Då ska du kontakat en barnläkare istället för BVC. Här krävs det andra insatser.

• jojjo113

Det måste ju undersökas ordentligt..
    Det ska inte göra ont när man kissar! Oavsett anledning..

Kontakta en annan läkare..

• ahola

Har hon blöja ? Lufta så mycket som möjligt. Och gör som Gislöv säger, kontakta barnläkare, det skadar inte att kolla upp. Hoppas att det blir bra.

• rebeckaa

kan vara urinvägsinfektion, då gör det ont när man kissar och man kan bli röd, ring läkare eller sjukvårdsrådgivningen. hoppas att det ska bli bättre snart.

• rebeckaa

kan vara urinvägsinfektion, då gör det ont när man kissar och man kan bli röd, ring läkare eller sjukvårdsrådgivningen. hoppas att det ska bli bättre snart.

• esma

hej
    nej hon har inte blöja.. har ringt till och vill boka en tid till barnläkare men dem så att det är ingen fara etersom läkare har kollat på henne.. vad kan det vara snälla..

• rebeckaa

jaha då var det nog inte urinvägsinfektion då om de tagit prover, konstigt det låter som det ju,. Men fick ni ingen salva eller något? hon kan ju inte gå och ha ont iheller, stackars tös.

• rebeckaa

Kan det vara tvättmedel hon inte tål, hon kanske har kliat och så har det blivit värre! jag hoppas att det ska gå över.

• esma

Jag brukar smörja henne med natusan olja så dem men det har inte hjälpt,,. jag glömmde skriva hon går inte så ofta på toa hon kissar 3 ggr per dag kan det vara att hon har starkt urin.....

• caesar

vet inte va det kan vara men när jag va gravid nu så fick jag väldigt ont när man inte ahr kissat på länge. så det kan ju vara så att hon kissar för sällan och att blåsan blir för full och börjar göra ont. så tästa med att ge henne mer att dricka och kolla hur det blir om hon kissar oftare.
    hoppas det årdnar sig. det är så tråkigt och jobbigt när dom små ska ha ont eller sjuka.

• hailey

esma, pröva att ge henne mer vatten att dricka under dagen, det rensar ju ut lite också.

• annabus

säkert urinvägsinfektion.. kontakta läkare.

• marlene23

det kan vara urinrörskattarr..

• marlene23

dessutom kan det ändå vara urinvägsinfektion.. för ibland visar inte uvi stickan tecken på infektion, men när det sen skickas till labbet, så visar det sig att det visst är det..

• zoffelie

Min dotter hade INTE ens ont när hon hade urinvägsinfektion för ett tag sen. Jag testade det hemma med sticka å den gav utslag på allt den kunde utom glykos å ngt mer.
    Jag säger som de andra...skit i bvc..här ska barnakuten kopplas in.
    Men hon kissar faktistk lite för sällan...jag tror hon håller sig så länge så det är därför det gör ont sen. Min dotter va sån när hon va mindre..höll sig i FLERA timmar...då kunde hon oxå bli röd.
    Smörj med silcon eller ngn annan fet salva..men ring å rådfråga barnakuten är mitt råd.
    Hoppas det löser sig

• Tildus

Onani är ju inte helt ovanligt, min dotter kan bli så röd och då har jag kommit på henne.
    Möjligt att din dotter gör det fast du kanske inte vet om det.

Ett annat är ju oxå att hon inte torkar sig när hon kissat, oså går hon ut med det i kylan.

Svar på tråden 4 år och har ont när hon kissar