• Familjeliv

    ”Mamma är inte arg, mamma är bara så trött”

    ”Mamma är inte arg, mamma är bara så trött”
    För ett tag sen tappade jag tålamodet. Det var första gången jag riktigt skrek på mitt barn. ”NEJ!” Jag var helt slut. Min kille hade varit bortrest i fem dagar och jag var utan stöd från vänner, i alla fall såna som vet mer småbarn än om margaritas. Vi var nya i New York, jetlaggade, utmattade, fulla av nya intryck. Stackars unge fick bara höra ”rör inte det, ta inte på det, det är smutsigt, eh, det är säkert gammalt knark där”. I efterhand insåg vi att det antagligen fanns mögel nära sängen och att det var därför vi sov så dåligt. Vad är det för korkade människor som envisas med att bo och jobba i en av världens stimmigaste städer med en tvååring!? IQ fiskmås.

    Denna tråd innehåller kommentarer för ovantående artikel.

    Läs hela artikeln här
  • Svar på tråden ”Mamma är inte arg, mamma är bara så trött”
  • astegmatism
    Hjärta Man är bara människa, men självklart skall man visa sitt barn som du nu gjorde, att du tog henne i famnen och sa: förlåt, mamma är inte arg, bara trött, barn förstår mer än vad man tror.
  • Tow2Mater

    Huh? Har man inte råd med ett hotel istället for att bo i en knarkarkvart kanske man inte ska resa, speciellt inte med sitt barn? Dessa "artikelforfattare" tar ju bara priset i journalistslemmighet, suck.

  • ninasord
    Tow2Mater skrev 2015-10-29 16:20:44 följande:

    Huh? Har man inte råd med ett hotel istället for att bo i en knarkarkvart kanske man inte ska resa, speciellt inte med sitt barn? Dessa "artikelforfattare" tar ju bara priset i journalistslemmighet, suck.


    Sluta spama?
    I'm not your driver
  • Sandra8978

    Vid dåligt beteende är det mera uppmärksamhet åt barnet som är lösningen, inte att markera.

    Det visar all (nåja, endel) fin psykologiforskning som lett fram till den epidemi av bortskämda ungar som idag översållar vårt land.

    Fakta: 70-talisterna har oförskämda egoister till barn för de tror deras viktigaste uppgift är att vara en vän.

  • Voluptuous Shalimar

    Dottern är två år och det är första gången hon skriker NEJ åt henne? 

    OK. I så fall kanske jag ska dra tillbaka min ansökan om Mother of the year... Tungan ute 

  • Sandra8978
    Voluptuous Shalimar skrev 2015-10-29 18:43:54 följande:

    Dottern är två år och det är första gången hon skriker NEJ åt henne? 

    OK. I så fall kanske jag ska dra tillbaka min ansökan om Mother of the year... Tungan ute 


    Baserat på hennes beskrivning av sin syn på föräldraskap skulle jag snarare dra omvänd slutsatts än du, Voluptuous Shalimar. 
    Hon har uppenbarligen en skruvad syn på vad som är en vettig förälder,

    "för att undvika att bli frustrerad på mitt barn så här igen är den enda lösningen jag kan se att jag ger mer uppmärksamhet"
Svar på tråden ”Mamma är inte arg, mamma är bara så trött”