• Recept

Vet inte vilken vecka jag är i.

Ja, som rubriken säger.

Jag fick ett rejält starkt plus på ett CB-test på eftermiddagen idag.

3:e barnet blir det.

Mitt problem är att varken jag eller min sambo vet vilken vecka jag kan vara i.

Har ingen regelbunden mens, har aldrig haft det när jag står utan preventivmedel.

Funderar på om man kan be att få kolla med ett vul för att bli säker på vilken vecka jag verkligen är i.

Någon annan som fått det?

Jag vill helst inte gå omkring och inte veta.

• Svar på tråden Vet inte vilken vecka jag är i.
  • becka1989

Vet flera som fått göra vul då dom haft oregelbunden mens, du får väl ringa till mvc och fråga dom om du får göra ett då du inte har någon aning om vilken vecka du är i.

• ganskaovanlig

Min BM rekommenderade att jag skulle datera graviditeten med ett VUL pga oregelbunden mens, jag behövde inte ens fråga om det.

• Recept

Det låter ju väldigt bra, anledningen till att jag var fundersam var för att när jag googlade min fråga så kom det upp massa gamla trådar från olika sidor där folks BM har sagt att det inte behövs, eller att man bara kan känna på livmodern och genom det bestämma/gissa hur långt gången man är.

Ska ringa MVC imorgon och höra vad dom säger.

:)

• Recept

Tänkte bara uppdatera och meddela att jag inte fick göra något ultraljud för att kolla vilken vecka jag var i. Det skulle bli en "rolig överraskning" i januari sa min BM som skulle skicka in en remiss om rullar till då.

Kändes ju inte jätteseriöst, men jag blev så liten och vek att jag inte sa emot.

Men pga väldiga smärtor i magen i flera dagar så fick jag åka in på ett akut ultraljud för någon vecka sedan. Han kunde inte se vad det var som gjorde att jag hade så ont i magen som jag hade.

Smärtan försvann strax efter.

Han trodde det ev. kunde bero på att mina tarmar var i obalans och att livmodern tryckte så att jag fick smärtorna.

Bebisen gjorde volter och det lilla hjärtat slog som det skulle.

Nu är jag enligt det ultraljudet i v 13+2 men han hade lite problem med att få till en bra mätning så det kommer nog att ändras vid rullar, men det brukar det ju oftast göra i vilket fall.

Svar på tråden Vet inte vilken vecka jag är i.