• modesty74

Blödning i ärr efter borttagen leverfläck

I mars "stansade" jag bort en misstänkt leverfläck på hudkliniken. Det visade sig vara en ofarlig förändring (blått nevus). Nu, 7 månader senare upptäcker jag att det har uppstått en blödning i ärret. Huden är såklart tunn och det finns ju massa blodkärl i benen, men jag blir ändå orolig(!) Någon mer än jag som plötsligt fått en blodröd förändring i ett operationsärr??? (jag har högt blodtryck och är stressad). Jättetacksam för svar, då jag är sjukt hypokondrisk????

• Svar på tråden Blödning i ärr efter borttagen leverfläck
  • Yngla

Det låter ju inte helt normalt att ett ärr börjar blöda efter 7 månader. Jag skulle kontakta 1177 till att börja med

• modesty74

Nä, alltså blödningen är ju under huden, men ändå. Tänkte mer om det var någon annan som fått likadant. Men får väl lita på biposin som inte visade malignt melanom, men är så hypokondrisk att de säkert kommer skratta om jag ringer 1177. Har överansträngt mig idag, så det är kanske därför.

• Anonym (tja)

Ser helt normalt ut. Huden är lite tunnare efter ingreppet och därför lyser blodkärl igenom. Jag skulle inte oroa mig.

• Anonym (Nä)

Jag är själv en hypokondriker av stora mått och skulle garanterat få panik och rådfråga läkare. MEN, sådär brukar mina ärr efter myggbett och dylikt se ut. Jättelikt. Det är med största sannolikhet ingen fara.

• modesty74

Anonym (tja): Kan det liksom komma sådär plötsligt? För det bara uppstod och då tror jag ju genast att det ÄR malignt melanom och att patologen gjort en felbedömning. Anonym (Nä) Välkommen i klubben. Sjukt jobbigt att vara hypokondriker. Jag är livrädd för just hudcancer pga myyyyycket sol och solarium i yngre år. Borde söka för min skräck.

• Anonym (tja)

Sök du, om inte annat för att få lugn i själen men för mig ser det helt normalt ut efter en utstansning.

• modesty74

Tack, ni som svarat! Var hos hudläkaren idag, som konstaterade att det var just brustna blodkärl. Lättad blev jag. Usch, som jag avskyr att vara hypokondriker.

• Anonym (tja)

det var skönt att höra för din skulle och lite min - att jag hade rätt i att lugna dig.

• Anonym (Nä)

Så bra! Jag kan som hypokondriker verkligen förstå känslan av lättnad!

Svar på tråden Blödning i ärr efter borttagen leverfläck