• Sockertoppenn

Hur funkar det? Inte koll alls längre.

Hejsan! Som rubriken lyder hur funkar det egentligen med ähglossning och fertilitet?

Har sex näst in till dagligen med sambon, men har tagit ut min p-stav för ett tag sedan så har inte koll på någonting längre.

Har ett barn redan men där blev jag gravid bara så det var liksom inget vi planerade, men nu tänker man ändå på det då vi vill försöka skaffa ett syskon.

Men nu är frågan, jag använder en app simtur beräknar när jag ska ha mens ägglossning osv och enligt den hade jag ägglossning i tisdags?!

Och han kommer i mig varje gång.

Är bara jätte förvirrad nu.

Vet ju inte om appen stämmer helt heller många ??

Känner aldrig när jag har ägglossning heller har typ värk nere i magen från och till.

Hjälp.

Och inga dumma kommentarer osv. TACK! ????

• Svar på tråden Hur funkar det? Inte koll alls längre.
  • Piratika

De flesta sådana appar räknar med en lutealfas på 14 dagar, men inte alla har lika långa lutealfaser. Så om du inte vet hur lång tid det brukar gå mellan ÄL och mens för just dig, så är det lätt att appen tar miste på dag för ÄL.

Har du en regelbunden mens än? Hur länge sen tog du ur p-staven?

Är du osäker på när du har ÄL är nog ÄL-teststickor en bra idé. :)

• Anonym (E)

Som sagt, tog du ut staven för lite mer än två veckor sedan så är nog ägglossning på gång eller har varit. Varför starta nya trådar när du får svar??

Efter ägglossning kan du testa med gravtest 14 dagar senare.

Lär känna din kropp nu om du inte blir gravid, så du får ett hum om längd på din cykel.

• Fian88

Har sex som minst varannan/var tredje dag så missar ni den inte. Du kan ju prova äl-test men dom fungerar inte för alla, så kan bli en onödig stress om du är en av dom som aldrig får fullt utslag. Har du en någorlunda regelbunden cykel så har sex oftare under den veckan äl är beräknad. Lycka till:)

Svar på tråden Hur funkar det? Inte koll alls längre.