allergi experter, hjälp!
Ok ska försöka fatta mig så kort jag kan. Kan säga att vi fått läkartid men först i mitten av nov, därför hoppas jag att någon på fl kan hjälpa.
Min son är ca 18 månader. I tisdags fick han äta risgrynsgröt för första gången, åt med god aptit. Smakade även delikatess (knäcke) också för första gången.
Hela dagen var han som vanligt glad och lekfull och hade aptit.
När natten kom kräktes han rejält flera ggr.
På onsdags morgon ville han ändå äta vilket jag lät honom, gröt igen han åt en massa, samma under dagen, god aptit, inga spyor dock lös bajs.
Nästa natt samma sak, kräktes en hel del och flera bajsblöjor bytta. (Bajsar normalt aldrig på natten)
Torsdag morgon vill han återigen äta, ville inte ha gröten (åt någon tugga) tog någon sked yoghurt men åt inte mycket mer. Fortsatt löst bajs med många byten under dagen men inget kräks. Åt som vanligt och normalt humör hela dagen.
I natt har han inte kräkts men bajsat ner sängen och vi har fått byta ca 10 blöjor! Han kliade sig även massor och hade ett underligt utslag (borta på morgonen)
Mina frågor är: om jag slutar med gröten, hur snabbt brukar det "rätta till sig" och bli bra i magen om det nu är den som är boven?
Kan det annars vara laktos? Han har börjat äta yoghurt också men det var ett par veckor sedan, kan det komma reaktion efter så lång tid?
Andra tips och råd?
Tack på förhand!