Gasdämpare bakruta Scenic 2000, kula eller ring?
Till Renault Scenic 2000 sitter dämpare på bakrutan, våra har kulor i båda ändar, andra har ring och kula. Finns beg. bara med ring i närområdet. Passar båda?
Till Renault Scenic 2000 sitter dämpare på bakrutan, våra har kulor i båda ändar, andra har ring och kula. Finns beg. bara med ring i närområdet. Passar båda?
Men Scenic har väl genomgått modelluppdateringar och förändringar genom åren, jag hade absolut kollat på gasdämpare för just precis min årsmodell för att inte riskera att köpa fel.
Infästning på en kula är ju inte samma sak som med en "ring" i min värld.
Kolla bildelsbasen.se
/Puppa
Ser skillnaden just där och i Lagabasen på bilder för min årsmodell, Bilia skriver först ring och visar sedan kula.
Jag ska ta fram bilder, kanske en synvilla skroten skriver ring.
www.laga.se/visa-produkt
www.bildelsbasen.se/index.php&index=default&link=list&searchmode=1&vc1=184&pc1=103&vc[0]=184137100&vcx=3847&pc[0]=103100107&q=Ert+Z-Nummer&parttype_id[0]=&partquality_function=&partquality_finish=&company_id=&county_id=&f_vehiclemodelyear=2000&t_vehiclemodelyear=2000&t_vehicleeumile=&t_partprice=&filter=Fritext
www.bildelsbasen.se/&link=item&searchmode=1&vc1=184&pc1=103&vc[0]=184137100&vcx=3847&pc[0]=103100107&f_vehiclemodelyear=2000&t_vehiclemodelyear=2000&post_id=19872795
Länkarna funkar inte (för att Familjelivs forumkod är kass)
Testa att korta länkarna via TinyURL (Googla)
/a
Översta
www.laga.se/visa-produkt
och sista
www.bildelsbasen.se/122-W717067.html
Jag gjorde själv en sökning på regnummer till en Renault Grand Scenic årsm 2000 i dessa sajter, eller främst Bildelsbasen då. Och jag får BARA upp gasdämpare med kula. Om det är gasdämpare med kula din bil har, och det är det man till 99% verkar ha på skroten, ja då är det det du ska ha. Strunta i avståndet.
Men försök hitta en gasdämpare som inte suttit på en bil som gått 24 tusen mil. Då får du ju bara skit igen.
Jag bytte på bakluckan på min BMW när den gått 22 tusen, då var de rejält trötta. Köpte nya på Biltema. Inte samma mjuka precision och finess, men gör sitt jobb iaf, till rimlig peng.
/Puppa
Det är inte en Grand och jag köper helst dit jag kan köra i 08, 2 har med ring. Vet inte om det gör något om bilen gått långt, rutan öppnas sällan så det är inget akut.
Biltema har inga med den storleken, bara till luckan.
Bakluckan är annat, bytte ena på min gamla bil med lägre miltal än din, köpte 2 nya då.
Beg. kostar 150-300 för 2, nya 500+ för en.
Hittade ny nära för 250