Kan det vara äggstockscancer? HJÄLP!
Hejsan!
Jag försöker ta de fakta jag har att gå på med ro och ta det lugnt, men blir inte precis nedlugnad av Google eller 1177.
Har sedan en tid haft problem med urinvägsinfektion, vilken ska vara utläkt nu enligt läkare.
Sedan i september har jag ont i ljumsken och när jag träffade läkaren igår och hon palperade, sa hon att det var vänster äggstock.
Jag vet själv att där sitter också en del av tjocktarmen och jag har problem med magen, IBS.
Vid googling dyker värsta scenario upp, nämligen att det finns något som heter äggstockscancer, och ju mer jag läser desto oroligare blir jag.
Jag är 40 år. Fött ett enda barn och det var många år sedan jag använde p-piller.
På 1177 kunde de inte lugna mig. Jag ska ringa den lokala gynekologmottagningen där och begära tid för undersökning då det finns anledning att tro att allt inte står rätt till. På måndag. Jag mår illa av oro.
Ett annat viktigt symtom är värk ner i ljumsken och i blygdbenet på vänster sida. Jag har ischias, men det har jag allt som oftast.
Kan någon svara på om tumör (malign eller benign) kan göra ont ner i ljumsken? Kan det vara en cysta?
Jag är kissnödig hela tiden.
Kan snälla någon säga något så jag slipper tänka på det värsta tänkbara. Får inget stöd hemifrån eller av familj.