• Anonym (vad göra?)

Sambo som aldrig visar mig ngn uppskattning llr kärlek, jag har gett honom 3 fina barn..

Sitter här och bölar, jag är så trött så trött på allt.
    vet inte riktigt vart jag ska börja, jag har 3 barn med min sambo, den minsta bara ngn vecka gammal, och allt jag gör nu om dagarna är att amma städa plocka tvätta diska osv, sover dåligt om nätterna pga lillen som ska äta. största barnet är skitjobbig just nu, trotsar mig hela tiden, mellersta är inne i en period också, det hör såklart till och allt ska väl inte vara en dans på rosor när man är småbarnsmorsa. 
    Men det känns numera som om allt jag gör och är menad att göra är att ta hand om allting här hemma, visst jag trivs med att gå hemma men när jag adrig blir visad ngn uppskattning lr kärlek överhuvudtaget blir jag bara ledsen. 
    Aldrig ngn kram aldrig ngt "älskar dig gumman gud vad duktig du är"
    På förlossningen födde jag vårt barn sedan var det inget mer med det typ, ingen kram lr puss, barnmorskorna var dom enda att ge mig komplimanger över hur duktig och lugn jag var. Min sambo skulle inte behövt vara med känner jag :(

Sex har vi inte haft sedan i maj juni ngn gång, känns som all attraktion är som bortblåst.
    Jag blir så ledsen och arg, är det såhär det ska fortsätta vara livet ut?
    Jag vet att jag inte skulle ha problem med att hitta ngn som ger mig allt detta som min nuvarande sambo inte ger mig, men jag vill ju inte splittra vår familj.

Terapi lr liknande känns som bortkastat för han är svår att ändra på, han är den han är och det finns inget att göra åt.
    Hur ska jag få honom att visa mig mer kärlek och uppskattning? 

• Svar på tråden Sambo som aldrig visar mig ngn uppskattning llr kärlek, jag har gett honom 3 fina barn..
  • Anonym (Nina)

Hur var han när dom andra barnen föddes?

• Anonym (S)

Du kan inte ändra honom, som du själv skriver.

Så frågan är, vill du leva med honom som han är eller vill du skilja dig?

Du har ju faktiskt valt honom, och även valt att skaffa 3 barn med honom, trots att han alltid varit svår. Antagligen trodde du att det skulle bli bättre, men det blir det sällan.

• Anonym (Jag)

Jag har exakt samma. Fast vi har bara ett barn. Men annars är de på pricken hur min sambo är. Fyfan. Vad gör man när man inte vill ha de så men ändå inte vill splittra familjen?? De tänker jag på varje dag.

• Anonym (S)
    Anonym (Jag) skrev 2015-10-31 16:56:37 följande:

Jag har exakt samma. Fast vi har bara ett barn. Men annars är de på pricken hur min sambo är. Fyfan. Vad gör man när man inte vill ha de så men ändå inte vill splittra familjen?? De tänker jag på varje dag.

Vad du än gör, så skaffa inte fler barn.

Jag tror det är bättre för barnet att leva med lyckliga föräldrar fast de är skilda än att leva i en olycklig familj där det inte visas kärlek.
  • PinkRaspberry

"Han är den han är och det finns inget att göra åt.

Hur ska jag få honom att visa mig mer kärlek och uppskattning?"

Du tycker inte det är lite motsägelsefullt? Du säger själv att han är som han är och att det inte går att ändra sen undrar du hur du ska ändra honom...

Om du har pratat med honom om detta och han inte har ändrat sig kommer han uppenbarligen inte göra det heller.

Tyvärr är det nog så att du måste välja mellan att leva med honom som han är nu eller lämna honom.

• Anonym (fff)

Har han alltid varit så? Har ni pratat om detta?

• Anonym (Samma)
    Anonym (Jag) skrev 2015-10-31 16:56:37 följande:

Anonym (vad göra?) skrev 2015-10-31 14:41:24 följande:

Sitter här och bölar, jag är så trött så trött på allt.

vet inte riktigt vart jag ska börja, jag har 3 barn med min sambo, den minsta bara ngn vecka gammal, och allt jag gör nu om dagarna är att amma städa plocka tvätta diska osv, sover dåligt om nätterna pga lillen som ska äta. största barnet är skitjobbig just nu, trotsar mig hela tiden, mellersta är inne i en period också, det hör såklart till och allt ska väl inte vara en dans på rosor när man är småbarnsmorsa. 

Men det känns numera som om allt jag gör och är menad att göra är att ta hand om allting här hemma, visst jag trivs med att gå hemma men när jag adrig blir visad ngn uppskattning lr kärlek överhuvudtaget blir jag bara ledsen. 

Aldrig ngn kram aldrig ngt "älskar dig gumman gud vad duktig du är"

På förlossningen födde jag vårt barn sedan var det inget mer med det typ, ingen kram lr puss, barnmorskorna var dom enda att ge mig komplimanger över hur duktig och lugn jag var. Min sambo skulle inte behövt vara med känner jag :(

Sex har vi inte haft sedan i maj juni ngn gång, känns som all attraktion är som bortblåst.

Jag blir så ledsen och arg, är det såhär det ska fortsätta vara livet ut?

Jag vet att jag inte skulle ha problem med att hitta ngn som ger mig allt detta som min nuvarande sambo inte ger mig, men jag vill ju inte splittra vår familj.

Terapi lr liknande känns som bortkastat för han är svår att ändra på, han är den han är och det finns inget att göra åt.

Hur ska jag få honom att visa mig mer kärlek och uppskattning? 

Samma här tyvärr. Ingen uppskattning och inget "jag älskar dig ". Tyvärr har han varit såhär under alla 8 år tillsammans men man vill inte förstöra en familj för en "sån" sak. (2gemensamma barn)
  • Anonym (M)

Fy tycker det är hemskt att ha det sp alla ni somhar det så , är det så här ni vill leva ? : ( . Varför valde ni dessa män från början ? Kom ihåg att det aldrig är försent att börja om kanske mycket svårare med 3 barn men bättre själv än olycklig med någon som är helt blåst i huvudet. Själv skulle jag aldrig acceptera att leva i ett sånt förhållande. Det finns faktiskt män som gör allt för sina fruar även efter flera år , och som visar kärlek och respekt. Kram till er jag hoppas ni får det bättre , va starka !

• Anonym (samma sitts)

Tror du har rätt i att du inte kan ändra honom. Däremot är inte det enda alternativet att skilja sig. Man kan också ändra sig själv och se hur den andre reagerar. Du kan börja ge honom allt det dör du skulle vilja ha. Och se om han svarar tillbaka. Du kan välja att göra precis som han och inte visa någon uppskattning alls och se om han svarar tillbaka. Du kan välja att söka uppskattning hos någon annan och inte alls kräva något av din karl. Du kan välja att bara gå på din egen uppskattning istället för att söka den hos andra. Du kan välja att ha en rak och ärlig kommunikation med honom om hur du upplever det hela och om vad du önskar att han skulle göra. Du kan skälla ut honom efter noter. Det är helt upp till dig. Det är Du som har makten. (Och tack för att du påminde mig. Nu ska jag också ta tillbaka makten över mig själv och inte låta mitt kallblod hemma bestämma hur jag ska må.)

Svar på tråden Sambo som aldrig visar mig ngn uppskattning llr kärlek, jag har gett honom 3 fina barn..