• Nilla72

Snälla hjälp!

Hej! Har skrivit några gånger och tyvärr inte fått så många svar. Senast skrev jag ang Voxra. Jag fick det utskrivet för 5 v sedan och undrar om någon vet hur länge det tar innan den verkar, står på 150 mg. Jag har depressioner, ångest och har haft ätstörningar i nästan 20 år. Har äntligen tagit mig ur det. Jag vädjar på mina bara knän om att få råd av er som har det såhär, äter Voxra eller är läkarkunniga, snälla.
    Fick lite olika svar, någon skrev att Voxran var bra och att det tar tid innan den verkar. Ville ha en medicin som inte har för mycket biverkningar, särskilt inte viktuppgång då jag är rädd att det eländet ska börja igen. Stafett läkarna jag träffar har inga ideer och jag får ingen hjälp...Är 43 och jag har isolerat mig mer och mer. Jag vet att man också måste ha bra samtalskontakt och inte bara äta mediciner. Går till en privatpsykolog, men det är dyrt. En svarade att hon tyckte att jag skulle lägga in mig, har varit inlagd och har då blivit ännu sämre och avtrubbad. Snälla, snälla ge mig råd!! Någon skrev om en tablett som heter Lamotrigin, som inte skulle ha svåra biverkningar. Jag vet inte hur mycket jag ska orka vädja om hjälp från er. Någon kanske sitter i samma situation, andra kanske är medicinkunniga. Jag har förlorat allt, precis allt på denna sjukdom och jag skriver här eftersom det är ni som kanske har/haft det själva som kan ge bästa råden!
    Är så tacksam för alla svar!! Snälla hjälp!!
    Nilla72
  • Svar på tråden Snälla hjälp!
  • Nilla72

Jag blir så otroligt ledsen över att ingen vill svara mig, har gråtit hela dagen...Jag vet inte vad jag gör för fel, eftersom att jag vet att jag inte borde vara ensam om detta. Jag vet inte vad jag ska ta mig till!!!
    Snälla ni som vet eller har erfareheter av både Voxra och Lamotrigin? Livet är så tufft och jag har förlorat allt. Har bytt mediciner så många gånger, känner mig som en försökskanin. Det är jobbigt att sätta ut en medicin för att sedan få de biverkningar den nya ger i början.Bieffekterna på vissa mediciner har nästan varit värre än ångesten och jag måste få prova någon utan alla dessa. Tack och lov så har jag mina föräldrar i livet och min Norska skogkatt.. Snälla, ni där ute ge mig råd...Nilla72

• Anonym (XX)

Har inte läst dina andra trådar, men det här med biverkningar är så individuellt att det bara skulle bli spekulationer ang svara på hur det skulle bli för just dig. Har inte tagit Voxra själv dock.

Förlorat precis allt pga sjukdomen?

Svar på tråden Snälla hjälp!