• Awakening

Gör ont att ha sex med spiral för mig....

Jag har frågor till er som har spiral och som gillar att ha lite hårdare sex. Allt från lite lite hårdare till ganska ordentligt mycket hårdare.

Får ni ont då? Frågan är till er som om har en nyinsatt eller om ni haft den ett bra tag...
    Om det gjorde ont i början gick det över sen efter en tid??

Har haft spiral i snart 3 månader och inte haft det innan, har INTE fött barn. Har kollat så spiralen sitter som den ska eftersom jag haft ont i vissa ställningar när jag suttit ner. Har inte haft sex under de 2 första månaderna utan nu de senaste veckorna bara och jag får ont när killen kommer långt in, särskilt om han tar i. Och då är inte jag den som klagar på smärta under sex.

Min tanke är om min kropp helt enkelt inte kan acceptera spiralen och att det onda inte går att göra ngt åt.. 

Någon med liknande erfarenhet som kan dela med sig? Jag tänker låta det gå minst ett halvår för att se om det bättrar sig med smärtorna. Sex ska ju vara skönt! :)

• Svar på tråden Gör ont att ha sex med spiral för mig....
  • AnnaZL

Du ska inte ha ont av spiralen, den ska inte kännas överhuvudtaget. Prata med en annan läkare!

• wickelito

Nu är jag kille och kan inte svara på din fråga direkt, men vad är det som gör ont?
    MIn tjej skaffade spiral för ett par månader sedan, De gånger vi nu har sex tycker jag att man får otroligt ont som kille eftersom det känns som att man krockar med något stenhårt inne i.. Kan tänka mig att det känns en hel del för henne med...
    Vi kör ganska hårt och djupt, för att få henne att komma måste man ligga an mot tappen en bra stund innan hon kommer. Det är omöjligt nu. Får typ skavsår... Vet inte hur en spiral ser ut men det känns som att det inte skal vara såhär?

• Awakening
    AnnaZL skrev 2015-11-02 07:42:32 följande:

Du ska inte ha ont av spiralen, den ska inte kännas överhuvudtaget. Prata med en annan läkare!

Det är ju min tanke också att jag inte ska ha ont av spiralen. Har ju hört från andra och läst om så många som hävdar att den inte känns alls, både i vardagen och i sexandet.

Har pratat med min BM och hon föreslog att vi kunde ta ut, avvakta och sätta in en ny. Men om det nu är min livmoder som inte passar för spiralen, vad skulle en ny göra för skillnad? Kan gissa att det onda i vardagen kan försvinna men det onda som blir när killen krockar med livmodertappen går ju inte ändra på eftersom båda är skapta som vi är...

• Awakening
    wickelito skrev 2015-11-02 14:29:46 följande:

Nu är jag kille och kan inte svara på din fråga direkt, men vad är det som gör ont?
    MIn tjej skaffade spiral för ett par månader sedan, De gånger vi nu har sex tycker jag att man får otroligt ont som kille eftersom det känns som att man krockar med något stenhårt inne i.. Kan tänka mig att det känns en hel del för henne med...
    Vi kör ganska hårt och djupt, för att få henne att komma måste man ligga an mot tappen en bra stund innan hon kommer. Det är omöjligt nu. Får typ skavsår... Vet inte hur en spiral ser ut men det känns som att det inte skal vara såhär?

Gör absolut inget att du är kille, om du har en partner med spiral är ditt vetande ändå nyttigt :)
    När det gäller under sexet så gör det riktigt ont på mig när vi gör som du nämner att man kör djupt och hårt så att killen kör in i tappen därinne. Han får inte ont men upplever precis som du att något "är i vägen" att det inte heller känns lika mjukt när han stöter in.
    För mig känns detta väldigt obehagligt såklart och jag kan tänka mig att jag omedvetet nu också spänner mig mera (även om jag gör allt för att slappna av) för att jag vet att det kan göra ont om han råkar komma för långt in.

Det ska såklart inte vara såhär för någon av oss.. Både tjej och kille ska ju helst inte få ont på ngt sätt..
    I mitt fall är det möjligt att min livmoder är för hård/för liten (då jag inte fött barn) och att det kan va en av anledningarna att jag får ont vid för djupt och hårt sex, då är det ju tyvärr bara att ta ut den igen..

Om du googlar hormonspiral/kopparspiral så får du se bilder på hur den ser ut och hur den sitter :)

• Sthmtotten

Satte in min för en månad sen, min bm sa att jag kunde ha sex direkt, så de hade jag, hårt o djupt men de gjorde inget, har kk och nu senaste två veckorna har de börjat göra riktigt ont i typ alla ställningar, och han har rätt stor kuk så de blir liksom inte så kul när man knappt kan använda hälften för att de gör för ont, han har tack o lov inte känt av den. Ska till barnmorskan denna vecka, sen får man se, kommer jag fortfarande ha ont kommer jag välja att ta ut den.

• Anonym (Vän)

En vän till mig hade samma problem. Hon ville tillslut inte ha sex alls just för att det var så smärtsamt. Hon visste alltid att när som helst kan/kommer det göra ont och det fungerar ju inte att ha det så. Hon fick ta ut sin spiral.

Svar på tråden Gör ont att ha sex med spiral för mig....