• Anonym (Undrar)

ta ut pengar från isk i swedbank

Hur gör man om man vill föra över pengar från isk i Swedbank till sitt vanliga bankkonto?
    Vet att man ska kunna ta ut/överföra pengar, men hur?
    Ser isk och beloppet där när jag kollar på översikten på min Swedbank sida. Men går jag på överföra så finns inte isk med...

• Svar på tråden ta ut pengar från isk i swedbank
  • ITpappan
    Anonym (Undrar) skrev 2015-11-02 09:02:34 följande:

Hur gör man om man vill föra över pengar från isk i Swedbank till sitt vanliga bankkonto?
    Vet att man ska kunna ta ut/överföra pengar, men hur?
    Ser isk och beloppet där när jag kollar på översikten på min Swedbank sida. Men går jag på överföra så finns inte isk med...

Är saldot på ISKn innehav i VP eller likvidsaldo?
  • Anonym (Isla)

Det kan finnas regler för hur, när och hur stor del av sin ISK som man får lösa in. En ISK är ju inte som ett fondkonto vilket som helst. Har du köpt aktier eller fonder inom ramen för din ISK så måste dessa säljas först för att du ska få loss kapitalet och i så fall ta ut det eller föra över.
    Ring banken!

• Anonym (Undrar)

Oj vad jag känner mig dum nu. Hur vet man det?

• Anonym (Undrar)
    Anonym (Isla) skrev 2015-11-02 09:09:58 följande:

Det kan finnas regler för hur, när och hur stor del av sin ISK som man får lösa in. En ISK är ju inte som ett fondkonto vilket som helst. Har du köpt aktier eller fonder inom ramen för din ISK så måste dessa säljas först för att du ska få loss kapitalet och i så fall ta ut det eller föra över.
    Ring banken!

Okej. Tack. Får ringa och fråga banken.
  • Anonym (Isla)

Gör det, det är enda sättet att veta säkert. Jag hade en kapitalförsäkring där jag hade som mål att maxa vinsten och sedan lösa in den vilket var ok enligt villkoren, för man kunde "ångra" eller göra en inlösen första året eller vad det var. Så det lyckades jag bra med. Men kapitalförsäkring och ISK är ju inte helt samma sak.

Svar på tråden ta ut pengar från isk i swedbank