Hur hjälper jag min 5 åring att få fler kompisar..
Snälla kan ni komma med tips på hur jag kan hjälpa min son på 5 år att få fler kompisar? Vi bor i ett barnområde men han vågar inte gå fram och ta kontakt på gården och oftast så finns det redan tydliga grupperingar bland barnen.
På förskolan har han en bra kompis som han leker med där och även en och annan till som de leker med. Men inte så mycket mer än så.
Han går på sport och där finns det också de som redan känner varandra och annars tar de inte så mycket kontakt, de gör sin sport tillsammans men sedan inget mer.
Jag får så dåligt samvete för att jag inte har några vänner alls som har barn och de som fått det nyligen har bebisar.
Han har sina två kusiner att leka med men jag vill ge honom riktiga kompisar som han kan leka med och växa upp med.
Har tänkt att jag ska ordna mig vänner med barn för hans skull men det är också svårt för jag vet inte hur man hittar dem..
Jag vill så gärna hitta några kompisar till honom som han hinner träffa ett tag innan det är dags för hans kalas mitten på nästa år.
Har försökt efterlysa kompisar även här utan att det funkat..
Någon vänlig själ som vet hur jag ska göra så att jag kan hjälpa min fina kille? Vet att han så gärna vill ha kompisar att leka med.