• MrWonderful

    Livet är inte alltid lätt

    Jag har två bonusbarn i min familj...3 och 5 år..min sambo och jag har varit tillsammans i ett år och 3 månader.

    Barnens mamma äter anti-depressiv medicin för att hålla humöret uppe..

    Igår söndag hade vi tänkt ha en skön dag efter att vi varit ute och besökt nattklubb under natten. Klockan 16 ringer styvfarmor och ber oss hämta barnen eftersom barnens bio far blivit sjuk och hans nya sambo också är sjuk...dit försvann den sköna söndagen (normalt skall vi switcha måndag mellan 18 och 20 på kvällen.
    Under första halvåret hade barnens far barnen typ 2 nätter och jag fick och ville ställa upp.------

    Vi har bara en bil min sambos bil har gått sönder och jag har skaffat en större bil för att få plats med hela "familjen".. Hon jobbar 3 dagar i veckan och jag för henne och barnen till dagis varje dag.-----

    Nåväl, igår när vi kom hem gav barnen på i 100% och allt slutade med att hon ropar och hotar med att gå ut, det är ju hennes barn..varför kan hon inte hålla sig lugn för en gångs skull.

    Hon vill orka med barnen, men orkar inte. Kan hon inte förstå att det är tungt för mig att se när hon blir förbannad för att få hem sina barn.

    Kul att få barnen hem? NOT.

    (min första tråd så allt blev lite osammanhängande...) ha det så bra!

  • Svar på tråden Livet är inte alltid lätt
  • jagärden

    Har barnen en annan förälder de kan vara hos eller är de bara hos er? Du ska inte behöva belastas för att hon inte kan ta hand om sina barn. 

  • jagärden
    jagärden skrev 2015-11-02 12:09:40 följande:

    Har barnen en annan förälder de kan vara hos eller är de bara hos er? Du ska inte behöva belastas för att hon inte kan ta hand om sina barn. 


    Svarade lite för tidigt såg jag nu. Kan de vara hos sin farmor? En förkylning bör inte resultera i att ni ska behöva ha dem mer, speciellt inte om mamman själv inte kan ta hand om dem. Kan de vara mer hos sin pappa, farmor, eller annan vuxen? 
  • mammalovis

    Ja, det var minst sagt rörigt. Om det är dina bonusbarn så måste ju din mamma ringt = styvfarmor, annars går det inte få ihop.

    Så om jag fattade det rätt bor du med barnens biologiska mamma som inte orkar med barnen och du får gå in istället?

Svar på tråden Livet är inte alltid lätt