• Anonym (Niina)

Svartsjuka naket på TV m.m.

Vet inte om jag är i rätt forum

Har ett problem som jag behöver hjälp med, det är så att jag är väldigt svartsjuk och tycker det är jättejobbigt när jag och min kille tex ser på film och det är nakna snygga tjejer med. Vet att det beror på dålig självkänsla och den jobbar jag på, så den har blivit bättre på många sätt, men just detta verkar inte blir bättre.

Hur tycker ni andra det känns när ni kollar på TV med er kille och det är nakna tjejer på tv:n? Tycker ni det är jobbigt? Hur gör er kille, glor dem eller visar de respekt genom att titta bort eller så?

Jag vet att jag låter jättebarnslig med detta, men det är ett jätteproblem! Får ont i magen så fort vi ska kolla på film för det är ju nakna tjejer med nästan överallt? :/

Sen en konstig motsatt grej är att jag på ett sätt skulle vilja att jag och min kille kunde kolla på erotisk film ihop, absolut ingen vanlig porrfilm, utan då en jämställd film utan tjejer med silikonbröst och där tjejens njutning också var i fokus, samt att manskroppen också var sexig och inzoomad. Om ni förstår? Så jag VILL ju att vi ska kunna kolla på sånt som lite förspel, samtidigt som jag inte står ut med tanken att han kollar på nakna tjejer? Det går inte ihop, jag vet.

Jag kanske inte vill att vi ska kolla erotisk film ihop egentligen utan det bara är sån jag skulle vilja vara, som kunde göra sånt med sin kille? Eftersom alla andra verkar göra det?

Snälla hjälp, men snälla inga påhopp! Det är jobbigt nog som det är?

• Svar på tråden Svartsjuka naket på TV m.m.
  • Fjäril kär

min man tycker nakna kroppar på film är lika upphetsande som lottodragningen... dvs noll intresse.  

jag är inte svartsjuk av mig heller så jag bryr mig inte. 

• Anonym (Slappna av)

Du kan inte tävla mot all världens kvinnor, Alla filmer, tidningar, reklamaffischer mm. Du är antagligen inte ens på topp miljarden av de snyggaste i världen, kanske inte ens på topp 1000 i din stad, det vet din kille också, ändå har han valt dig. Han har troligtvis också sett miljoner nakna brudar under sin uppväxt, ändå tänder han på dig. Låt honom kolla på hur mycket brudar han vill, han har antagligen sett det mesta förut men en naken tjej är alltid trevligt för ögat.

Min fru är inte heller snyggast i hela världen men det spelar ingen roll för mig, hon är tillräckligt attraktiv och hon är världens underbaraste så även om tillfället skulle ges skulle jag inte byta henne mot världens snyggaste tjej. 

Porr-tjejer är kanske de tjejer du bör känna dig minst hotad av. De flesta killar gillar nog att kolla men antagligen skulle din man inte vilja röra henne med tång om hon kom och friade genom rutan :). 

Så slappna av och njut av filmen, osäkra tjejer är ganska oattraktivt i sig, så försök att inte känna dig hotat utan stolt över att du vunnit över alla snyggingar istället. 
  • Studentpappa

Otroligt avtändande med svartsjuka tjejer, hade sambon fått en liknande kortslutning i hjärnan hade jag lämnat in henne på service. Om det inte gick att åtgärda så fick hon åka till återvinningen, seriöst ingen normal människa accepterar att behöva blunda för en film. 

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • jagärden

Fattar ej varför män som ovanstående bemödar sig att svara på denna fråga. Det blir inte konstruktivt eller hjälpsamt, bara elakt. "Avtändande", "onormal", "inte ens 1000 snyggaste i stan". Orka säga att ens fru inte är snyggaste i världen. Orka säga att en naken tjej alltid är trevligt för ögat. Vissa tjejer är inte värda att ta med tång. Usch, vilken vidrig kvinnosyn. Hur hjälper ni?

Hur gammal är du ts? Har ni varit tillsammans länge? Får du det du behöver ifrån honom? Jag har också varit osäker när jag var yngre, svartsjuk och så. Man måste se sitt egenvärde som person, alla är olika och alla ser alla på olika sätt. Det finns inget rätt sätt att vara eller se ut. Säger han kränkande saker mot dig? Kommenterar han ofta kvinnor? Har han lika skev kvinnosyn som pojkarna som kommenterade här ovan? Kan du som en motreaktion kommentera män? För din egen skull tänker jag, att det känns lite lättare i hjärtat att också ta kommandot? Jag tror inte det finns något speciellt man kan göra för att bli av med det, tids nog så spelar sådant mindre roll och annat spelar större roll. Ger han dig det du egentligen vill ha eller nöjer du dig? Längtar du ut? Så var jag när jag egentligen inte brydde mig så mycket om den jag var med.

• jagärden
    Anonym (Slappna av) skrev 2015-11-02 14:42:51 följande:

Du kan inte tävla mot all världens kvinnor, Alla filmer, tidningar, reklamaffischer mm. Du är antagligen inte ens på topp miljarden av de snyggaste i världen, kanske inte ens på topp 1000 i din stad, det vet din kille också, ändå har han valt dig. Han har troligtvis också sett miljoner nakna brudar under sin uppväxt, ändå tänder han på dig. Låt honom kolla på hur mycket brudar han vill, han har antagligen sett det mesta förut men en naken tjej är alltid trevligt för ögat.

Min fru är inte heller snyggast i hela världen men det spelar ingen roll för mig, hon är tillräckligt attraktiv och hon är världens underbaraste så även om tillfället skulle ges skulle jag inte byta henne mot världens snyggaste tjej. 

Porr-tjejer är kanske de tjejer du bör känna dig minst hotad av. De flesta killar gillar nog att kolla men antagligen skulle din man inte vilja röra henne med tång om hon kom och friade genom rutan :). 

Så slappna av och njut av filmen, osäkra tjejer är ganska oattraktivt i sig, så försök att inte känna dig hotat utan stolt över att du vunnit över alla snyggingar istället. 
    Så kontentan av din kommentar är att ts är ful men ska vara glad och tacksam för att hennes kille valde henne? Och din fru ska i sin tur vara glad över att du valde henne trots att hon inte direkt är snygg? Alltså var kommer ni män ifrån, kan ni snälla bara gå och gömma er?
  • athanatos
    jagärden skrev 2015-11-02 15:15:41 följande:

Fattar ej varför män som ovanstående bemödar sig att svara på denna fråga. Det blir inte konstruktivt eller hjälpsamt, bara elakt. "Avtändande", "onormal", "inte ens 1000 snyggaste i stan". Orka säga att ens fru inte är snyggaste i världen. Orka säga att en naken tjej alltid är trevligt för ögat.

Det var inte mycket du orkade.
  • jagärden
    athanatos skrev 2015-11-02 15:18:51 följande:
    Det var inte mycket du orkade.
    Jag kan fortsätta om du vill? Orka mansgrisar. Orka värdera kvinnor efter deras utseende. Orka säga vilka kvinnor som är värda och ovärda. Orka tycka att deras beteende är okej.
  • athanatos
    jagärden skrev 2015-11-02 15:22:01 följande:
    Jag kan fortsätta om du vill? Orka mansgrisar. Orka värdera kvinnor efter deras utseende. Orka säga vilka kvinnor som är värda och ovärda. Orka tycka att deras beteende är okej.
    Orka osäkra människor utan självförtroende?
  • Anonym (förstår dig)

Hej.

Jag förstår dig. Jag har känt precis samma sak. Är ung, min man är ca 20 år äldre och trots det så tittar han. Vi har varit gifta i 5 år och jag kan säga att till helt nyligen så mådde jag skit varje dag för det. Jag mår dåligt än idag för det men har lugnat mig lite. Dels för att jag vet att jag kan hitta bättre än honom och någon som inte hlor som en idiot men jag vet även att andra män ser mig så han själv känner sig lite osäker.

Jag vet även att mitt värde kommer inte ifrån att få bekräftelse av någon. Vilket gör mig lugn inombords. Han är riktigt ur-usel på att ge mig bekräftelse. Men det förtroendet fixade jag själv genom att börja styrketräna.

Som sagt, jag förstår dig. Men du får bestämma dig för om du kan stå ut med det eller om du vill finna någon bättre. Det är ett beslut du måste ta, men bygg på ditt självförtroende oavsett vilket sätt du bygger upp det på.

• jagärden
    athanatos skrev 2015-11-02 15:24:03 följande:
    Orka osäkra människor utan självförtroende?
    Orka sparka på folk som redan ligger? Hur skadar det dig att någon annan har dåligt självförtroende?
Svar på tråden Svartsjuka naket på TV m.m.