• MKF

Utmattad av inre spänning!

Hej!
    Finns det någon som känner igen sig i följande och som kan berätta hur ni har lyckas komma till att hitta riktig inre ro?
    Det är så att jag de senaste kanske 2-3 åren, hamnat i en inre spänning som är riktig djup. Jag kan sova o så (som tur är), men den finns där alltid och jag tycker att det i förlängningen lett till att jag blivit så otroligt..har svårt finna ord för att beskriva det, men att jag i vardagen är så, ja kanske osäker. Småsaker som ex ett sms gör att jag tänker hur jag formuelrar mig, för att ej ska bli nå missförstånd eller att jag skall uttrycka mig fel. Känns som jag börjar bli utmattad av det. Och det är det som är problemet nu. Jag har kommit till den punkt där jag förstår att fortsätter jag så/ likadant, så kommer jag nog bli sjukskriven av typ utmattningssyndrom eller liknande.
    Jag tycker absolut jag är påläst vad gäller hantering av liknande saker med kropp o hälsa och jag mediterar varje dag sen några år tillbaka, Jag springer 1-2 ggr per v på vintern (fler på sommaren). Jag äter bra med mkt grönsaker mm. Och jag har senaste året börjat komplettera med en mer specifik hälsokostprodukter i form av bla extra B-vitamin, Magnesium, probiotika.
    Och eftersom jag är i förklimakteriet så tar jag bioidentiskt progesteron för att hjälpa humöret på traven den vägen också.
    Orsakerna till att jag hamnat i detta, kan jag se. Jag förstår att det kan bli sånt resultat. Jag vet jag ofta reagerar rätt sent på saker som jag är med om. Jag kämpar på oerhört bra under tiden o ett bra tag efteråt. Och sen när allt borde vara bra, då! börjar jag reagera. 
    Hur har ni gjort för att nu komma ur ett sånt läge som jag är i nu?

• Svar på tråden Utmattad av inre spänning!
  • Botad

Hur fick du denna inre spänning? Långvarig stress på jobbet eller vad?

• MKF

Ja, hur hamnade jag i denna inre spänning. För fem år sedan började jag bearbeta minnen av övergrepp då jag var liten. Gick i samtalsteraspi bla.  Jag har kunnat jobba hela tiden, det har funkat. Går ej längre i ngn terapi och känns inte som det tar upp min tillvaro längre. Sen för tre år sedan, var min man otrogen och vi gick igenom en jättekris förstås. Men vi bestämde efter många om o men, att fortsätta tillsammans. Detta är de stora orsakerna som jag ju ser. Och det är efter krisen i äktenskapet, som detta har ökat. (lär väl ha funnits där i någon form kanske innan också. Jag är nog lite av en lite orolig typ). Inte första året efter relationskrisen, men kanske senaste två åren ungefär. Då allt skall bli lugnt liksom. Då allt skall lägga sig. Då går det åt fel håll liksom, när detta ökar.

• Botad

Men du har väl värre problem/symptom än hur du ska formulera ett sms?

Svar på tråden Utmattad av inre spänning!