• syster yster

Trött i armarna

Hejsan!

Kollar med er här inne då min vårdcentral inte är så mycket att ha. Har varit hos dem 2-3 ggr nu och får ingen hjälp alls. Har bytt men fick tyvärr en tid långt fram.

Jag fick barn för 1,5 år sedan. Han har inte varit riktigt nöjd så jag har fått bära honom väldigt väldigt mycket. Så efter ca 6 månader började jag bli väldigt trött i mina armar. Det var en trötthetskänsla och en svaghetskänsla. Var hos läkaren å allt såg bra ut å hon sa att jag vet inte vad som är fel på dig, kanske är psykiskt eller nåt annat.
    Nu har jag haft det såhär i ett år och det blir inte bättre. Känner mig trött i armarna och nästan lite stel. Blir trött i mina armmuskler snabbt med.

Lilleman sover väldigt dåligt om nätterna så jag vet inte när jag senast sovit en hel natt om det kanske är sömnbrist det beror på. Jag har även ibland ont i mina leder i fingrarna.

Någon här inne som känner igen sig eller kanske vet vad det kan vara ?

• Svar på tråden Trött i armarna
  • Fia 28

Det låter som du är trött i armarna helt enkelt eftersom de aldrig får vila. Stretcha, jomppa lite smått, stretcha o köp en bärsele.

• Annelie 76

Jag tycker det låter som att en nerv är i kläm bak i ryggen. Du bär ju inte bara med armarna utan även ryggen som dessutom lätt blir snedbelastad av en tung bebis. Gå till en bra sjukgymnast, naprapat eller kiropraktor för att få bort de akuta problemen, skaffa bärsjal eller ergonomisk bärsele (Manduca är bra men det finns fler) och börja träna för att förebygga framtida problem. Ditt barn blir ju inte lättare med tiden men närhetsbehovet kan finnas kvar länge. Med sjal eller ergonomisk sele finns chans att du fortfarande kan bära när barnet väger 15-20kg.

Svar på tråden Trött i armarna