• Klea

    Sony Xperia E4g laddningsport

    Halloj teknikfolk,
    Har haft min Sony Xperia e4m i drygt ett halvår och märkte här om dagen att mini-usb porten på telefonen, alltså där man stoppar i laddkabeln blivit glapp. Det går att ladda telefonen om den ligger still men om jag ska ladda den och använda den samtidigt måste jag hålla i sladden annars slutar den ladda.

    Har använts varsamt hela tiden.

    Nån som känner igen sig?

    Sony tyckte jag skulle skicka in den men ville inte svara på vad det kan kosta, utöver om jag inte godtar deras offert för lagning så får jag 360 kr i avgift. Garantin täcker INTE så tja... Vad gör man. Kostade mig drygt 1500 som ny.

    Lutar åt att köpa en ny men känns inte försvarbart efter bara ett halvårs användning. Vet ju inte om det kommer kosta 50 eller 500 eller 1000 att laga detta.

  • Svar på tråden Sony Xperia E4g laddningsport
  • Ihrfxddhyrfdet

    Det brukar vara dyrt. 1500- mer än nypris beroende på hur den ser ut inuti. Ofta behöver hela moderkortet bytas. Kolla med ditt försäkringsbolag. Detta är en vanlig skada på mobiler och går inte som reklamation. Skadan kan komma om du rycker i/ur laddaren eller sätter i den snett.

  • Klea
    Ihrfxddhyrfdet skrev 2015-11-03 15:02:02 följande:

    Det brukar vara dyrt. 1500- mer än nypris beroende på hur den ser ut inuti. Ofta behöver hela moderkortet bytas. Kolla med ditt försäkringsbolag. Detta är en vanlig skada på mobiler och går inte som reklamation. Skadan kan komma om du rycker i/ur laddaren eller sätter i den snett.


    Antog nästan det.

    Vad finns det för andra laddningsportar på telefoner? Skulle vara någon som är mindre slitagekänslig. Är ju meningslöst att köpa en likvärdig om porten inte funkar efter några månader.
Svar på tråden Sony Xperia E4g laddningsport