Min pappa är alkoholist
Hej alla medlemmar på familjeliv nu är det så att jag har hållt inne detta i så många år att jag ej klarar av det längre och måste få skriva ut min frustration. Det är så att min pappa är alkoholist han har druckit i flera år men det var för några år sen jag insåg att han hade problem då man började komma upp lite i ålder. Han dricker massa starköl varje dag och är i princip alltid full han kan börja redan klockan 10 på morgonen med att dricka starköl, han är arbetslös vilket absolut inte hjälper det hela. Drickandet blev som värst när mina föräldrar skiljde sig då mamma tyckte redan då att han drack alldeles för mycket och dom bråkade dag in och dag ut. Men efter att dom skiljde sig blev allt värre han börjde dricka mer och han ringe min mamma DAG OCH NATT och trakasserade henne med att kalla henne massa ord och det slutade med att min mamma polisanmälde honom och hon har gjort en massa polisanmälningar vilket ledde till att han fick besöksförbud. Min pappa tappade all kontakt med sina kompisar och sitter om dagarna och nätterna hemma och bara dricker utan jobb utan han bara sitter hemma hela dagarna. Jag fortsätte träffa min pappa och bodde varannan vecka hos mamma och pappa då han ALDRIG va elak mot mig men han var på min pappa hela tiden och snackade massa skit om henne med mig vilket jag tröttnade på. Nu för tiden har jag inte träffat min pappa på 1 år men vi har hållt kontakten på facebook och mobilsamtal men jag orkar verkligen inte träffa honom då jag tycker de är jätte konstig och tråkigt att vara med honom när han är full, det är som han är en främling och att jag inte känner honom, men när han väl är nykter så älskar jag att vara med honom. Jag vet inte hur jag ska ta mig till och vad jag ska göra, ska jag börja träffa honom igen eller ska jag strunta i det och se om han tar konsekvenserna och kanske slutar med alkoholen?. Han nekar totalt att han dricker för mycket och blir sur så fort man tar upp det som om problemet inte existerar. Hjälp uppskattas!