Lägenhet som legat ute till försäljning jättelänge?
Hej på er, vi har siktat in oss på en radhuslägenhet som legat till försäljning jättelänge. Med jättelänge menar jag ganska exakt ett år. Lägenheten och området blev färdigställt i december 2014, och ingen har alltså bott i "vår" lägenhet ännu. De andra är upptagna. Från början låg priset på 2,3 mille, men det är nu sänkt till 2 mille jämnt. Vi tänkte bjuda 1,8 och se vad som händer. Men jag är lite fundersam över att den legat ute så länge. Priset har kanske varit lite i överkant (speciellt 2,3 mille då), men ett år är väl ändå väldigt länge för en nybyggd bostadsrätt att ligga ute till försäljning och stå ekande tom? Den har ändå legat för 2 mille i över fyra månader nu. Mäklaren verkar väldigt angelägen om att sälja, vill gärna att vi reserverar den så länge vi behöver (ända upp till ett halvår verkar vara helt ok) tills dess att vi får ordnat med lånelöfte o.s.v. Vi verkar helt klart vara de enda som är intresserade i dagsläget. Hade det varit en äldre bostadsrätt hade jag varit rädd för mögel och fukt och drag och sånt som kunde gjort så att andra spekulanter backar, men vad har man egentligen att vara rädd för med ett splitternytt ställe där allt är tipp topp med moderna och näst intill lyxiga lösningar? Fuskbygge? Man vet väl aldrig.. Jag är skraj för att vi drar på oss ett stort lån nu, av nån anledning blir tvungna att sälja och sen inte få det sålt. Uppenbarligen är det ju svårsålt.