• Anonym (Hoarder's wife)

Jobbigt att leva med en samlare...

Ville kolla här på forumet om det finns fler som lever med en partner som inte klarar att göra sig av med saker?!
    Vad samlas det på och hur blir reaktionen när ni vill slänga?
    Hur ser era hem ut?

• Svar på tråden Jobbigt att leva med en samlare...
  • Anonym (Tess)

Min mammas sambo är väl lite av en samlare, men inte så extremt. Kanske hade varit värre om min mamma inte bott med honom, vem vet.
    Han tar hem massa onödiga saker som "kanske kan va bra att ha". Och kan ha 14 likadana saker som bara står och tar plats utan att nyttjas. Han vill spara allt gammalt och tex alla gåvor han fått långt tillbaka i tiden som egentligen mest är skit och som också bara står på nån hylla eller ligger nerpackade Gud vet var. Han gör sig alltså aldrig av med grejer men fyller på med allt han kommer över. Ofta sådant som är gratis och annars hade kastats.
    Men det är ju inte så illa som på TV, där det inte finns golv att gå på eller inte blivit städat på åratal. Men jag misstänker att det är just för att min mamma också bor där, och att hon sköter städningen.
    Vet inte om han egentligen är en typisk hoarder, men nog har han svårt att göra sig av med grejer.

• Anonym (Hoarder's wife)

Lite på samma sätt är det här! Kvitton kartonger plastpåsar i enorma mängder. Kan inte slänga nåt oavsett om det är helt eller ej! Konsumerar gärna o resonerar som så att det kan vara bra att ha!

Hur har ni löst problemet ( om ni löst det?)

Svar på tråden Jobbigt att leva med en samlare...