-
-
Svar på tråden plus på stickan,men äter medicin
-
Nej citodon ger inte falska positiva gravtest. Grattis! :)
-
Nix inget hcg i Citodon - kollat FASS. Grattis till +
-
Är det säkert det? Vågar inte hoppas på för mycket
-
När jag blev oplanerat gravid och testet visade plus var jag rädd att det visade så för att jag tagit Ipren dagen innan!
Men så är det ju inte :) Och citodon innehåller inte heller hcg. Du är gravid! Jag vet inte om det är önskat eller ej men önskar dig lycka till :) -
Hoppas det stämmer då. För på jobbet fick jag göra drogtest och det visade positivt pga av citodon för det innehåller morfin. Jo det är önskat :) har kämpat länge nu så att tanken var att vi börjar ivf när mensen kommer
-
Jo, men citodon innehåller inte hcg :)tjejenA skrev 2015-11-04 09:13:10 följande:
Hoppas det stämmer då. För på jobbet fick jag göra drogtest och det visade positivt pga av citodon för det innehåller morfin. Jo det är önskat :) har kämpat länge nu så att tanken var att vi börjar ivf när mensen kommer
Är det inte farligt med citodon under en graviditet? Fast det har du nog koll på :) -
Du måste sluta med citodon omedelbart nu när du är gravid.
-
Nä det är nog inte bra och äta sånt då. Men eftersom jag trodde att vi inte kunde få barn på normal väg så har jag inte tänkt alls. Men ska inte ta sånt mer. Har ringt fertilitetscetrum och berättat att det visade positivt och dom sa som ni att det inte påverkar. Så har tid på mc på onsdag :)
-
Citodon är förresten inte alls farligt att äta under graviditet. Man ska dock helst inte äta det kontinuerligt under sista tiden då barnet isf kan födas med morfinabstinens. Många blir dock ändå ordinerade citodon graviditeten ut pga foglossning eller migrän etc.
-
Jag åt citodon hela graviditeten med tredje barnet pga rygge. Äter med fjärde barnet nu med. Det är inte farligt! Däremot kollar man bebisen då den föds men var inga problem med min och jsg åt 6 per dag! Inga jädra biverkningar med citodon men kolla ipren och diklofenak som folk äter som godis :/ det är huvva. På riktigt.
-
Jag vet att gravida har fått det mot foglossning osv...men inte att man kunde äta det så flitigt. Får ta upp det med läkaren sen när det börjar bli tuffare för ryggen. Har redan ont som det är...men antar att min rygg kommer kaosa sen när magen börjar växaTess26 skrev 2015-11-24 07:44:43 följande:
Jag åt citodon hela graviditeten med tredje barnet pga rygge. Äter med fjärde barnet nu med. Det är inte farligt! Däremot kollar man bebisen då den föds men var inga problem med min och jsg åt 6 per dag! Inga jädra biverkningar med citodon men kolla ipren och diklofenak som folk äter som godis :/ det är huvva. På riktigt.
-
Nej, det måste man inte. Citodon är ett läkemedel som man kan äta som gravid.Snövits skrev 2015-11-04 11:24:57 följande:
Du måste sluta med citodon omedelbart nu när du är gravid.
-
Ja citodon är räddningen för min rygg! Som sagt. När bebis föds då kollar dom om den har abstinens. Min bebis hade inga såna besvär. Jag slutade med medicinen då hon föddes för jag ammade men fick ryggskott igen då hon var 3 månader och började om med medicin. Lycka till! :)