• Äldre 4 Nov 18:32
    8918 visningar
    13 svar
    13
    8918

    gå och bada med min sexåriga dotter!

    Hej!
    De är så här att jag blev lämnad för av min fru för cirka två år sedan,
    Och har nu min dotter varannan vecka, och de bästa hon vet är att åka till badhuset och bada.
    nu börjar hon bli för gammal att följa med på killarnas, hur gör man när man är ensamstående förälder och  dotter vill bada men kan inte följa med mig att bytta om ?

    bekymrad Pappa!

  • Svar på tråden gå och bada med min sexåriga dotter!
  • green3­4
    Äldre 4 Nov 18:37
    #1
    mrblack80 skrev 2015-11-04 18:32:16 följande:

    Hej!

    De är så här att jag blev lämnad för av min fru för cirka två år sedan,

    Och har nu min dotter varannan vecka, och de bästa hon vet är att åka till badhuset och bada.

    nu börjar hon bli för gammal att följa med på killarnas, hur gör man när man är ensamstående förälder och  dotter vill bada men kan inte följa med mig att bytta om ?

    bekymrad Pappa!


    Många badhus har familjehytter att byta om i.

    Du kan vänta utanför medan hon duschar.
  • Äldre 4 Nov 19:52
    #2

    Har haft samma problem fast med min son. Han blev dödligt generad av att bli med mig in på damernas. Men han började gå in själv på herrarnas och vi gjorde upp en mötespunkt på andra sidan där vi väntade på varann så han inte hoppade i poolen utan mig. Han var lite osäker första gångerna men barn växer av ansvar.
    Annars kanske du har en kvinnlig släkting lr vän som kan bli med in på damernas första gångerna? Eller personalen på badhuset kanske kan hjälpa till :)

  • Äldre 4 Nov 19:55
    #3
    +1

    Har dottern själv sagt att hon inte vill byta om på herrarnas? Annars kan jag tycka det är ok i ett -två år till!

  • Äldre 4 Nov 19:59
    #4

    Klart hon kan följa med till herrarnas ett tag till.

    När hon inte känner sig bekväm med det ca 8år, fråga någon rar dam om hon kan hjälpa dottern tillrätta första gången hon går själv till damernas.

  • Velmaj­a
    Äldre 4 Nov 20:03
    #5

    Jag är också ensamstående och min son är 8 men han fixar inte att byta om själv. Han har olika diagnoser och behöver stöd. Men han har inte sagt att han inte vill byta om med mig än, får väl se hur länge det funkar men har också funderat på hur man gör. En 6-åring känns helt okej att ha med sig :)

  • Äldre 4 Nov 20:19
    #6

    1-2 år till borde ju fungera att byta om tillsammans. Men träna redan nu på att hon är så självständig som möjligt med att ha eget skåp och själv låsa in sakerna osv. De fixar ganska mycket själva märker jag ibland:) Största risken är nog att de fastnar i duschen i en timme eller så:)

  • Äldre 4 Nov 20:38
    #7

    Ok!
    så ni tycker de är ok ett tag till att ha med henne in på herrarnas?
    Hon har aldrig sagt själv att hon tycker det är jobbig utan de är jag som började fundera på det för ett tag sedan.
    Ska ta med mig alla råd och så får vi besöka badhuset snart!
    tack för råden :)

  • Äldre 4 Nov 21:37
    #8

    Hon är inte alls för stor för att vara på herrarnas, min åttaåriga tjej är med pappan ibland. Om hon själv säger till så gör som någon skrev, bestäm att ni träffas inne u självs badet någonstans, men som sagt tror inte det behövs än på länge!

  • Äldre 5 Nov 22:26
    #9
    +1

    När hon väl ska byta om själv så se till att ha tränat först på att ha skåp osv, och gör det sen lätt så att hon ex redan har badkläderna under och bara ska klä av sig kläderna och att du ev ansvarar för andra saker som ytterkläder och handduk om möjligt. Och bestäm en mötesplats som hon garanterat hittar. Och kom överens om allt i förväg. Hon kan ju även ex byta om ensam för första gången på damernas när ni ska hem igen. Så kan hon först gå med dig in och få sina saker ifrån ditt skåp för att sedan byta rum och bara tvätta sig/klä om. Ifall det är lättare.

  • Äldre 15 Nov 17:43
    #10
    +1

    I första klass åker barnen till badhuset med skolan för att simma, ingår läroplanen. Då får de klara det mesta i omklädningsrummet själva. Det va efter der som min son inte längre ville gå på "tjejernas" med mig o då kunde han rutinerna för att klara sig själv i omklädning rummet ????

  • Äldre 15 Nov 17:44
    #11
    +1

    Vet inte varför det blev massa ??? Där....

  • Äldre 20 Dec 01:40
    #12

    Jag va med min pappa i omklädningsrummet när jag va 6 år, har inte fått några men för livet

  • Äldre 20 Jan 23:11
    #13

    Ne,du kan inte ta med sig sin dotter till herrarnas omklädningsrum, alla kärringar som skriver att de e ok e inte ok i huvudet, gå till tjejernas och byt om med henne där, alla kvinnorna har väl sett en snopp va gör de? Lycka till, och känner du att du inte kan leva upp till din dotters förväntningar så kanske du kan ta henne till Leos Lekland och hennes mamma till badhuset..

Svar på tråden gå och bada med min sexåriga dotter!