• Äldre 4 Nov 20:16
    795 visningar
    7 svar
    7
    795

    Kökstermometer i badvattnet?

    Ja, som rubriken lyder. Borde inte det funka att använda min digitala kökstermometer i badvattnet när bebis ska bada?

  • Svar på tråden Kökstermometer i badvattnet?
  • Äldre 4 Nov 20:18
    #1

    Ja, eller känn själv med handen - jag har aldrig använt termometer till badvattnet!

  • Äldre 4 Nov 23:23
    #2

    Jag har heller aldrig använt termometer till något av mina barn, tycker att det är överskattat. Det bästa är att känna på vattnet med armbågen. Om det känns ljummet då så är det lagom för bebisen. Om man känner med handen är det lätt att man tar lite för varmt.

  • Äldre 5 Nov 00:26
    #3

    Du behöver ingen termometer. Vattnet ska vara typ kroppsvarmt. Det känner du ändå. Inget kan hända om det inte är exakt 37 grader. Om vattnet är så kallt så att bebis kommer frysa så känner du det. Detsamma med för varmt.

  • Fru Ve
    Äldre 5 Nov 00:28
    #4

    Håller med om att termometer är helt onödigt. Bara en sak för att affärerna vill sälja. Stick ner underarmen i vattnet, det ska kännas kroppsvarmt och behagligt.

  • Äldre 9 Nov 18:19
    #5

    Jag förstår att man inte "måste" ha en termometer, men för min del, så känns det som ett måste.
    Så jag undrar fortfarande om man skulle kunna använda sig utav kökstermometern? Glad

  • Äldre 9 Nov 18:24
    #6

    Jag kände också med armbågen (eftersom jag har så lågt blodtryck så mina händer alltid är iskala). Funkade fint.

  • Äldre 9 Nov 18:26
    #7
    Aioli skrev 2015-11-09 18:19:59 följande:

    Jag förstår att man inte "måste" ha en termometer, men för min del, så känns det som ett måste.
    Så jag undrar fortfarande om man skulle kunna använda sig utav kökstermometern? Glad


    Ja, du kan använda köttermometern.
Svar på tråden Kökstermometer i badvattnet?