• Liljan84

    Tips på hur man kan göra när båda parterna bor på olika orter och ex:en säger nej till flytt!

    Hejsan!

    Jag och min kille trodde de skulle bli lite smidigare med ihop flytt. Båda har barn och bor på olika orter. Våra ex säger blankt nej.

    Tips på hur man kan lösa de ändå? Vi vill så gärna leva tillsammans så småningom och känner verkligen att vi är rätt för varandra.

    Någon som varit i samma sits? Hur löser ni de?

  • Svar på tråden Tips på hur man kan göra när båda parterna bor på olika orter och ex:en säger nej till flytt!
  • Anonym (ok)

    Jag lät sonen bo med pappan och sonen kommer till oss varannan helg samt alla lov.

  • Anonym (Man)

    Vad skulle du själv tyckt om ditt ex flyttade med barnen till annan ort?

  • BioBonus

    Vi bodde på varsin ort när vi träffades, och har båda våra barn boende vv. Min man flyttade till mig, och pendlar med sitt barn vv till skolan som är kvar i den stad som mamman bor i. Så inget förändrades i boendet/umgänget.

  • micromat

    Hur långt rör det sig om att ni ska flytta då? Tänkte en av er flytta till den andra eller tänker ni mötas i mitten?

  • Liljan84

    Det är ca 12 mil mellan oss..tar 1h och 15 min. Har tänkt i banorna att man kunde ha en boendelgh i en stad och en

    lite mindre i den andra. Så kan man vara i den då man har barnen.

    Har varit nära att ta slut pga svårigheterna men våran kärlek

    är så stor och vi vill inte förlora varandra.

  • Tow2Mater
    Liljan84 skrev 2015-11-05 19:24:29 följande:

    Det är ca 12 mil mellan oss..tar 1h och 15 min. Har tänkt i banorna att man kunde ha en boendelgh i en stad och en

    lite mindre i den andra. Så kan man vara i den då man har barnen.


    Den du har barnen i borde ju vara storre?

    Kanske tre boenden? varsin lgh där ni bor när ni har barnen, och en liten mittemellan där ni bor utan barnen?
  • Brumma
    Liljan84 skrev 2015-11-07 08:31:12 följande:

    Risken finns att inte exen går med på det heller. ????


    Ni får flytta men ni får inte flytta barnens folkbokföring.

    Isåfall får folkbokföringen stå på era ex .

    Fungerar det med vv så kör ni på det. Det kan exet inye säga ngt om (utan stämning).

    Men ni får självklart inte flytta barnens folkbokföring som sagt.
Svar på tråden Tips på hur man kan göra när båda parterna bor på olika orter och ex:en säger nej till flytt!