• Socionomen

    SE HIT ALLA CHEFER

    Hello! Intresserad av att veta hur mycket gruppchefer samt enhetschefer tjänar som arbetar med myndighetsutövning.

    Berätta gärna även ålder, hur många års erfarenhet samt utbildning.

  • Svar på tråden SE HIT ALLA CHEFER
  • Themis

    Jag tror att du får fler svar om man kan vara anonym i tråden.


    Skratta aldrig åt din partners livsval. Du är ett av dem. /RottenE-cards
  • DLuXe
    Socionomen skrev 2015-11-04 21:51:33 följande:

    Hello! Intresserad av att veta hur mycket gruppchefer samt enhetschefer tjänar som arbetar med myndighetsutövning.

    Berätta gärna även ålder, hur många års erfarenhet samt utbildning.


    Chefer arbetar inte med myndighetsutövning. Det är enbart handläggare och utredare som arbetar med myndighetsutövning. Men jag förstår nog vad du menar ändå. Enhets-/sektionschefer som arbetar på en myndighet

    Men enhets-/sektionschefer på en statlig myndighet ligger kring 36000-44000. Inom det spannet har du nog 90% av cheferna. Sedan har du undantag både neråt och uppåt. De flesta ligger kring 39000-40000.  
  • DLuXe
    DLuXe skrev 2015-11-07 22:51:38 följande:
    Chefer arbetar inte med myndighetsutövning. Det är enbart handläggare och utredare som arbetar med myndighetsutövning. Men jag förstår nog vad du menar ändå. Enhets-/sektionschefer som arbetar på en myndighet

    Men enhets-/sektionschefer på en statlig myndighet ligger kring 36000-44000. Inom det spannet har du nog 90% av cheferna. Sedan har du undantag både neråt och uppåt. De flesta ligger kring 39000-40000.  
    Ber om ursäkt för att jag inte ändrade i texten. Lade till lite i efterhand. Därav "men" på ställen där det inte skulle vara. Korrigerar mina egna misstag så att någon besserwisser inte ska försöka påpeka detta.
Svar på tråden SE HIT ALLA CHEFER