• Sanjos

Hade en sådan sjuk dröm inatt.

Drömde om killen som jag sov bredvid inatt. Drömde att han hade förvandlats till en orm och man försökte få tillbaka honom till människa. Känslomässigt så verkade han inte riktigt vilja heller utan var lite velig i vad han ville, medans en annan försökte få honom att ändra sig osv. 

Vad tror ni detta kan betyda? 

Sen har jag tidigare när jag haft honom bredvid mig om natten, iaf de sista 2 ggr innan inatt. Minns ej den första men den andra var lite småskum och handlade iaf om han, mig och en vän till han och vi var ute mitt i natten där de bor och sen var det nåt om en luftballong. Stämningen mellan oss var väl lite si så där. 

Tycker det är lite skumt att man drömmer om personen bredvid och då de senaste gångerna. ?!

• Svar på tråden Hade en sådan sjuk dröm inatt.
  • ninasord

Håll dig borta från vidskepligheter. Drömmar har normalt sett ingen vidare betydelse förutom att sortera bland dagens tankar och känslor.

I'm not your driver
  • Anonym (ShillyShill)

Nej det är helt naturligt, jag gör det ofta. Det är bara du själv som kan tolka dina drömmar.
    Fast den om ormen verkar rätt självklar, en orm är ett lömskt, slingrande djur.
    Kanske litar du inte på honom av någon anledning, kanske misstänker du otrohet?

• Anonym (ShillyShill)
    ninasord skrev 2015-11-05 12:15:07 följande:

Håll dig borta från vidskepligheter. Drömmar har normalt sett ingen vidare betydelse förutom att sortera bland dagens tankar och känslor.

Alltsåm drömtydning är väl inga vidskepligheter? Jag tyder ofta mina egna drömmar. Jag anser att det främst är en själv som kan göra det.

Många är självklara i sin symbolik, t ex en orm. Eller att drömma om att tappa tänderna, det har med en känsla av att förlora sin attraktivitet.
  • ninasord
    Anonym (ShillyShill) skrev 2015-11-05 12:19:53 följande:
    Alltsåm drömtydning är väl inga vidskepligheter? Jag tyder ofta mina egna drömmar. Jag anser att det främst är en själv som kan göra det.

Många är självklara i sin symbolik, t ex en orm. Eller att drömma om att tappa tänderna, det har med en känsla av att förlora sin attraktivitet.
    Det finns mycket i det andliga du inte känner till då du söker.
    Men jag har i alla fall varnat dig.
    I'm not your driver
  • Sanjos
    Anonym (ShillyShill) skrev 2015-11-05 12:15:32 följande:

Nej det är helt naturligt, jag gör det ofta. Det är bara du själv som kan tolka dina drömmar.
    Fast den om ormen verkar rätt självklar, en orm är ett lömskt, slingrande djur.
    Kanske litar du inte på honom av någon anledning, kanske misstänker du otrohet?

Vi är ju inte ihop så jag är ju rätt säker på att jag kanske inte är den enda. 

Men det kanske är just min osäkerhet kring var han egentligen står någonstans som gör att jag drömmer som jag gör? 

Har känt honom i lite mer än 1 år och det är först nu de senaste 2 månaderna som jag haft drömmar om honom. 
    En annan dröm som jag minns så var han och hans vän (samma som i annan dröm) och jag i någon park. Jag gick för mig själv och sen kände jag mig svimfärdig och svimmade. Den första som såg mig och hjälpte mig var hans vän och man ser sen att killen dykit upp, några meter ifrån, och ser detta och blir då svartsjuk. 
Svar på tråden Hade en sådan sjuk dröm inatt.