• MimmiGbg

Friskvårdsbidrag. Tips?

Jag har 2 000 kr i friskvårdsbidrag på mitt jobb och jag eftersöker tips på bra friskvård. Kanske något specifikt i Göteborg? Jag har redan gymkort så just det blir inte aktuellt. 

Alla tips och idéer mottages gärna!

• Svar på tråden Friskvårdsbidrag. Tips?
  • ella84ella

Brukar väl kunna användas till t ex massage /spa? Ex. Arken är väldigt trevligt :)

• Vattenlilija

Jag hittade en lista, något här som verkar intressant?:

De träningsformer som klassas som friskvård är (hälsofrämjande fysisk aktivitet):

Gym och gymnastik så som Aerobics, Bodypump, Crossfit, Core, Jogging, Styrketräning, Spinning, Korpidrott, Step-up, Stavgång, Stretching Massage, Bindvävsmassage, Akupressur, Akupunktur om det används i form av för avslappning, laserbehandling som massage, ljusterapi, Reflexologi/zonterapi, Rosenterapi, Örtbad Appar som ger ”möjlighet till enklare slag av motion och annan friskvård” så som viktminskning eller löpträning Balansträning, Feldenkraispedagogik Bangolf, Discgolf, Minigolf Simning, Vattengympa, Vattenpolo Bastubad, Kallbad Bowling, Boule, Cricket, Curling Cykling, Inlines/rullskridskor, Skateboardåkning Orientering Boxning, Brottning Bågskytte Vibrationsträning Yoga, Pilates, Qigong, Tai-chi Stresshantering, floating, meditation, mental träning, mindfullnes, Saltrum Inomhusklättring Kampsporter så som judo och budo mfl Racketsporter; bordtennis, tennis, badminton och squash Lagsporter; volleyboll, fotboll, Amerikansk fotboll, Hockey, Hockey-bockey, handboll, basket, Softball, Bandy Dans och motionsdans såsom; bugg, squaredance, zumba, folkdans, cheerleading och jazzdans Kostrådgivning, Motionsrådgivning, Rökavvänjning Körsång på arbetsplatsen Längdskidåkning, Långfärdsskridskor Skrattgympa Dessa sporter ryms inte inom friskvårdsbidraget: Agility/Hundträning Babysim Bergsklättring Biljard, Bridge, Schack, Dart Coachingsamtal Personlig tränare Drakflygning Dykning (sportdykning) Fiske, jakt Forsränning, Kajak-/Kanotpaddling Fotvård, både i form av skönhetsbehandlingar eller medicinska behandlingar Friluftsaktiviteter och naturupplevelser Ridning, Fälttävlan, Hästhoppning, Hästpolo Golf Körsång med undantag för körsång på arbetsplatsen Motorsport, Motocross Naprapati, Sjukgymnastik, Kiropraktik Paintball Redskap för träning och motion Segling, Rodd Självförsvarskurs Skytte, så som laserskytte, pistolskytte, lerduveskytte Speedway Startavgift motionslopp – personlig Utförsåkning, Snowboard, Slalom Vattenskidåkning, Vindsurfing Äventyrsbad, Spabesök
Svar på tråden Friskvårdsbidrag. Tips?