H&M X Balmain, vem vill ha?!?
Alltså jag fattar inte hur lättlurade folk är. Kläderna släpptes idag, hemsidan var omöjlig att komma in på, upptäckte jag när jag efter några artiklar blev nyfiken på vad det var för kläder som skulle kunna gå för uppåt 5000 kr på HENNES OCH MAURITZ. När man sedan kom in var allt slöutsålt, rumm och stubb, och ligger bnu på tradera och andra försäljningssajter för ursprungspriset + 500 kr eller mer.
Fråga nr 1: är detta vad H&M är ute efter, att höja statusen för kläderna så att folk får kliva över lik för att få tag i dem och därmed åtrår dem mer?
Fråga nr 2: vem i hela fridens namn betalar så mycket för en Balmain i massupplaga från H&M?!? Hela grejen med designerplagg är ju just att de är exklusiva och enstaka, med andra ord försvinner allt intresse så fort man vet att man kan stöta på en pesron i likadan klänning exakt var som helst. För om vi nu ska vara ärliga, visst kan man styla sig jättesnyggt med billiga plagg från kedjorna, men man blir ju en av många som gör det. Nu blir man en kopia i Balmain till överpris.