• clilja

Massage dyrare som friskvård än privat?

Hej!

Min sambo brukar gå till två personer där man först får massage av den ena och sen knäcker en naprapat lederna och kollar om man har någon sned belastning.

Behandlingen var helt okej men när jag sa att jag skulle ta det som friskvård blev det plötsligt dyrare. 1250kr istället för 1000kr. Jag frågade om det och fick något svar om nån moms som han inte ville bjuda mitt företag på men när jag frågade på jobbet fattade de inte.

Någon som vet varför det kostade mig 250kr mer när jag skulle ta detta som friskvård (stod friskvårdsgrundande massage rygg/nacke på kvittot) och för sambon kostade det bara 1000 då hon betalar privat?

• Svar på tråden Massage dyrare som friskvård än privat?
  • Automagiskt

Tycker att det låter väldigt märkligt även om jag inte alls är insatt i hur moms fungerar i de här fallen.. Det är ju i slutändan du som får en mindre summa kvar för annan friskvård (förutsatt att ni har en pott att ta från).

• Steven01

Den enda skillnaden är väl att han tycker att han kan ta mer betalt då det inte är du själv som ska betala utan ditt företag.
    Jag skulle aldrig acceptera ett sånt bemötande, oproffsigt.

• Anonym (Whaaat)

När jag går på massage så bokar jag in en tid som vanligt och ber om ett kvitto som jag lämnar in till chefen. Tycker det låter väldigt oseriöst av honom att ta mer betalt! Jag hade aldrig gått till den människan igen.

• Anonym (C)

Är det svart när det kostar mindre?

• clilja

Ok, så de säljer både massage och naprapat som sjukvård om man inte tar det som friskvård. Låter som det kan vara så. Varför gör inte alla som sysslar med massage det?

I alla fall så känns 1000 eller 1250 lite dyrt då det som ingick var massage i 30 min för rygg/nacke och sen några minuter hos naprapaten. Lite synd då de var duktiga men kan nog använda min friskvårdspott någon annanstans bättre.

• sportpappa
    clilja skrev 2015-11-06 21:37:55 följande:

Ok, så de säljer både massage och naprapat som sjukvård om man inte tar det som friskvård. Låter som det kan vara så. Varför gör inte alla som sysslar med massage det?

För att erbjuda det som sjukvård måste de ha legitimation för det.
    Massage som utförs utan medicinsk orsak får inte tas som sjukvård.
Svar på tråden Massage dyrare som friskvård än privat?