• Anonym (Eva)

    Vilken är din dyraste handväska?

    Ni som köper lite dyrare handväskor säg mellan 7.000-20,000 kr, vilken/vilka är det ni har köp och vad arbetar ni med? Tycker ni att det är bättre kvalitet på dessa kontra en billigare skinnväska?

  • Svar på tråden Vilken är din dyraste handväska?
  • Anonym (Ekonomtjejen)

    Jag köper inte dyra märkeshandväskor utan satsar på kvalitet istället. Min förra handväska kostade ca 1300 kr (50% rabatt då) och kommer klara mig fint i några år med den även om jag skulle ha råd att köpa dyrare :)

  • sextiotalist

    Den handväskan jag har idag var nog väldigt dyr närvsen tiden begav sig. En superhäftig väska från början av 60-talet, inhandlad för 120 kronor

  • Kapitalismen

    Finns det folk som på allvar tror att en handväska för 20k är 10ggr bättre än en som kostar 2k eller 200 för den delen?

    Vi män kommer inte undan heller med genierna som köper Breitling-klockor och liknande strunt.

    Det handlar 100% om varumärket och inget annat. Ett rent påhitt av folk som vill ha era pengar.

  • Kaksmulan83

    Den dyraste väskan jag köpt kostade 1800:- något som ingen av mina tjejkompisar skulle drömma om att göra. Men att lägga mer än 5000:- på en väska skulle jag aldrig göra.

  • Fru Blacker

    Min dyraste väska är en prada-väska för ca 14 000 kronor (1400 euro 2013). Kan förstå att man kan tycka det är lite väl tilltaget för en väska men jag har inga problem med att lägga lite extra på någon som jag kommer att använda varje dag.


    frublacker.se - Hypermanisk småbarnsmor med för många projekt
  • pica pica

    Min dyraste är en från Miu Miu och jag köpte den på 50% rea och gav då ca 6.500 kr. Jobbar som administratör men har ett fett spar/fondkonto.

  • RosaSmurf
    Anonym (Ekonomtjejen) skrev 2015-11-06 20:50:37 följande:

    Jag köper inte dyra märkeshandväskor utan satsar på kvalitet istället. Min förra handväska kostade ca 1300 kr (50% rabatt då) och kommer klara mig fint i några år med den även om jag skulle ha råd att köpa dyrare :)


    Dyrare handväskor jar kvalité och håller i åratal...
  • HejPippi

    En Givenchy-väska för 16000:-. Fick den i present. Hade nog inte lagt den summan på en väska själv.

  • Tihi

    Jag har några märkesväskor men med det skiftande klimatet i landet angående personrån och våld så undrar jag om det är så smart att gå med dyra väskor som det står Gucci etc på? Är det kanske dags att börja gå med billigare märken eller väskor utan några märken alls för att inte dra till sig uppmärksamhet? Någon annan som har funderat i samma banor?

Svar på tråden Vilken är din dyraste handväska?