• Anonym (TS)

Billig ring?

Haha alltså okej, det är så svårt att inte le åt hela den här historien, men jag ska ta det från början och så kortfattat som möjligt.

För några år sedan så pikade min sambo om frågor om förlovning, jag skämtade om att jag isåfall ville ha en ring som var värd minst 70k. Mest för att skrämma bort han från tanken då jag visste att han inte hade råd och jag var verkligen inte redo för en förlovning då.

Nu har jag börjat känna mig redo och mer säker, detta vet han om och jag har visat ringar som jag tyckt varit fina, de flesta låg under 2000kr. Min favorit kostade till och med bara 599kr(!)

Alltså, så har jag sagt att jag inte behöver någon dyr lyxring då han är det viktigaste och de finaste ringarna i min mening är de billigaste.

För några dagar sen så kom det två paket hem till oss, han var inte hemma men jag fick se två små paket, det ena med en ring i och den andra i en box. (Kände genom pketeringen)

Ser sen att priset på ringen var 9 dollar (!!!!) alltså inte ens 100kr

Plus att de var beställde ifrån ebay?

Alltså vad ska jag göra? Visst, jag vill inte ha en lyxring men jag vill inte ha en plastring från ebay heller...

Han visade ringen på bild för ett tag sedan och jag tänkte "okej, inte exakt den jag ville ha men den var helt ok" då den såg ut att vara lite "dyrare" så ville jag inte säga något.

Jag vet att han kommer fråga inom de närmsta dagarna och jag vill INTE säga nej men vad fan? En ring för typ 80 spänn? Hur lägger jag fram det här snyggt utan att såra hans känslor? Och INNAN han frågar "frågan". Vet att detta är mitt fel som sa att priset inte var viktigt, men vad fan? Ni kan väl ändå förstå mig?

Hjälp!

• Svar på tråden Billig ring?
  • Anonym (T)

1. Du verkar lite för intresserad av ringen och för lite intresserad av äktenskapet. Fundera på varför du vill gifta dig? Det handlar inte om ringar?

2. Han kanske har beställt en plastring att fria med för att ni sen ska gå och välja ring tillsammans. Förmodligen vågar han inte köpa någon ring till dig då du har så starka åsikter och förmodligen kommer känna som du gör just nu, dvs besviken, för att han valde fel.

• Natttis

Man kan hitta fina ringar även för en billig peng. Jag och min sambo hitta en sida med fina och billiga ringar. Vi köpte ett par ringar för inte ens 100 kr. Dom kostade bara 37 kronor för 2. Så hacka inte upp dig så mycket på priset. Den kanske är jätte fin ändå. Det vet du ju inte förrän du får se den och är det inte tanken som räknas. Eller med tanke på att ni vill båda två. Det är ju värre om bara en vill och den andra inte som i min och min sambo fall

• Farfallos

En förlovningsring behöver inte vara dyr, men den måste övereva tidens tand. En vanlig guldring kan sitta i 50 år och slitas med värdighet. Kan byggas på om det behövs. Hur gör man med en ring i obestämbart material? Nä, ringar ska vara av guld!

• Nonym
    Farfallos skrev 2015-11-07 08:16:30 följande:

En förlovningsring behöver inte vara dyr, men den måste övereva tidens tand. En vanlig guldring kan sitta i 50 år och slitas med värdighet. Kan byggas på om det behövs. Hur gör man med en ring i obestämbart material? Nä, ringar ska vara av guld!

Precis, plus att det är stor risk att utveckla kontaktallergi av billiga oäkta ringar!

Nej, silver/guld/titan/platina alt kirurgiskt stål är bäst!
  • Nerwen
    Anonym (T) skrev 2015-11-07 05:24:20 följande:

2. Han kanske har beställt en plastring att fria med för att ni sen ska gå och välja ring tillsammans. Förmodligen vågar han inte köpa någon ring till dig då du har så starka åsikter och förmodligen kommer känna som du gör just nu, dvs besviken, för att han valde fel.

Så gjorde min man. Han hade ju dels ingen aning om min storlek (använder inga andra ringar) och dels var det viktigt för oss båda att hitta några vi båda gillar.
  • Anonym (omg)

Men snälla! Snacka om att lägga fokus på fel sak. Han har letat upp en ringen som du faktiskt ha godkänt, o nu vill du säga nej för att ringen är för billig...nä väx upp och sluta va så materialistisk. Kan ju va så att han har tanke på att ni ska iväg och välja ring tillsammans! Men för all del dissa honom för att du är för..ja inte vet jag..dum kanske!

Svar på tråden Billig ring?