• Redoförnytt

Rester kvar efter MA/MF kommer mensen igång? Erfarenheter?

Konstaterade MA för två veckor sedan. Fick cytotec och har blött ut nästan allt. Var på återkontroll igår då konstaterades det att det finns lite rester kvar ca 1 cm.

Jag har i princip slutat blöda och nu är det mest pytte lite "gammalt blod".

Läkaren gav råd att avvakta två veckor och att det brukar komma ut med nästa mens. Eller testa med nytt gravtest om två veckor å återkomma om hcg inte sjunkit.

Dock har jag fortfarande hcg i kroppen, tydliga utslag på gravtest.

Nu söker jag info o erfarenheter från er som varit i liknande situation.

När kom mensen?

När blev det minus på gravtest?

Kan mensen äns komma igång om hcg är kvar i kroppen?

Hoppas verkligen på att få höra om era erfarenheter.

• Svar på tråden Rester kvar efter MA/MF kommer mensen igång? Erfarenheter?
  • Mollan79

Jag fick missfall i mars och det tog ca två veckor för resterna att komma ut. Jag fick oxå tabletter och resterna som var kvar efter det tog två mensperioder för att försvinna. Men håll koll så du inte får infektion och feber, då måste du skrapas. Beklagar missfallet men lycka till i framtiden :)

• linnis83

Hej!

Beklagar ditt MA! Det är ingen rolig upplevelse...Jag fick också Cytotec efter mitt MA och fick tyvärr väldigt långdragna blödningar, över 2 månader...

Vid flera tillfällen kom det riktiga störtfloder så jag blödde igenom allt.

Under ganska lång tid blödde jag mest gammalt brunt blod men ibland kom det små färska blödningar.

Tyckte att jag kunde urskilja en mens under tiden jag blödde och fick även positivt ägglossningstest fastän jag blödde (fick neg på hcg ganska snabbt vad jag minns).

När jag till slut sökte hjälp för blödningarna fick jag samma svar som dig, att det fanns en liten rest kvar som nog skulle komma ut med nästa mens, annars skulle jag skrapas. De tog även hcg-blodprov som var negativt.

Mensen kom ca 2 v efter positivt ägglossningstest och när den var över så slutade äntligen blödningarna!

Vet faktiskt inte om man kan få mens om man fortfarande har hcg i kroppen, skulle inte tro det... Har du starkt utslag på hcg? Hur lång tid har gått sen du tog Cytotec?

Svar på tråden Rester kvar efter MA/MF kommer mensen igång? Erfarenheter?