Att lämna tillbaka sin valp
Vi köpte en jättefin liten hundvalp för 2 månader sedan, av en ras som jag haft tidigare i mitt liv. Hon var då 10 veckor och är nu ca 4 månader.
Min familj består av min man och våra tre barn, varav den yngsta är 2,5 och den äldsta 8. Nu under hösten dök det upp en "lucka" där vi hade möjlighet att vara hemma mycket och därmed skulle kunna ha en valp. Trots att det är jag som mest gillar hundar i familjen så velade jag mycket och tänkte att vi borde vänta tills barnen blivit större... Sen var vi hos uppfödaren och då gick det inte att låta bli.. Dumt jag vet, vi borde väntat..
Nu har det visat sig att hunden är en källa till mycket frustration och irritation inom familjen. Yngsta barnet är jättejobbig på valpen, skrämmer henne och jagar henne trots att vi säger åt barnet ständigt... Jag är rädd att hon kommer bli en stressad hund, både för det och för att vi i familjen också är väldigt stressade, mycket p.g.av våra intensiva barn och för att min och min mans förhållande har knakat i fogarna under en längre tid.
Jag skäms för att känna att jag vill lämna tillbaka henne, och känner också en sorg för att det inte funkar trots att jag alltid ansett mig älska hundar..
Men det är så fruktansvärt jobbigt med minstingen som uppenbarligen är för liten för att ha ett djur och för att vi låter allt det jobbiga med att uppfostra en valp (såsom rumsrenhet, biter och tuggar på allt etc) ge ytterligare frustration i vår familj. Det skulle ju vara mysigt och härligt att ha en hund..
Vad tycker ni om oss som människor, och vad tror ni uppfödaren kommer tycka om vi frågar om de vill ta tillbaka henne?