• Emelie1988

American Bully

Är det någon här inne som håller på med denna ras?

Själv har jag 2 st sj som är importer.

• Svar på tråden American Bully
  • doge

Skulle vilja ha en =) Men jag funderar mest på pitbull, de verkar dock mycket svårare att få tag på 

"I Sverige är det olagligt att vara kriminell" - Annie Lööf
  • Dexter dot com

Av nyfikenhet måste jag fråga vilka egenskaper pitbull & american bully har som ni inte hittar hos andra raser tex amstaffen? Tänker mest på att amstaffen är godkänd och det måste vara lättare att killa upp bakomliggande linjer, hälsa osv.

• Emelie1988

Inte svårt med Bully de med linjer oxå vidare. Amstaff har jag äget, dock gilla jag Bully mer dom är mer lugna mm. Pitbull får man impotera om man inte hittar här i swe. Vet om någon kennel:)

• doge
    Dexter dot com skrev 2015-11-07 18:33:15 följande:

Av nyfikenhet måste jag fråga vilka egenskaper pitbull & american bully har som ni inte hittar hos andra raser tex amstaffen? Tänker mest på att amstaffen är godkänd och det måste vara lättare att killa upp bakomliggande linjer, hälsa osv.

De är ju mest avlade för "show" dvs att se fina ut, jag vill hellre ha en arbetande ras. Jag vill inte ha hunden för att slåss egentligen, men den kommer ju vara meriterad efter det om jag köper en renrasig pitull (tyvärr) 
  • doge

Så jag vet inte riktigt om jag verkligen vill ha en renrasig pitbull, men när man avlat fram amstaff så har man mest gått på sk show-avel, de jag har träffat har haft väldigt mycket testosteron i kroppen t ex och brukar ta ut ilskan på den som passar. Det är bättre att ha en hund som kan kontrollera sin ilska isåfall .. Lite så tänker jag väl. 

• Emelie1988

Hunden blir som man själv gör den till????

Mina hundar finns ingen ilska ren kärlek
    Bullyn gillar oxå att arbeta:) slänger m bilder på mina

Hanen är 1 tiken 4

• Dexter dot com

Men amstaffen är väl en arbetande ras? Dom jag känner kör ju lydnad,spår, wp mm med sina och dom är ju nästan outtröttliga och otroligt samarbetsvilliga.
    Vad har du tänkt använda din pitbull till om du behöver mer arbetslust än så ;)

• doge
    Dexter dot com skrev 2015-11-08 06:40:06 följande:

Men amstaffen är väl en arbetande ras? Dom jag känner kör ju lydnad,spår, wp mm med sina och dom är ju nästan outtröttliga och otroligt samarbetsvilliga.
    Vad har du tänkt använda din pitbull till om du behöver mer arbetslust än så ;)

Mja det är väl typ samma aktiviteter jag har tänkt mig ;) 
    Jag har inte träffat en renrasig pitbull, men mitt intryck av just amstaff/bully är att de är lite stora och lite slöa. Jag tror pitbullen har mer "go" i sig. Inte för att det är nåt "fel" på de raserna men jag vill hellre ha en mindre hund med mer kampvilja och som är "stor i orden men lite på jorden", än en stor staffe som typ gillar wp. 

Jag tror också pitbulls är friskare överlag, det kan jag inte svara på i dagsläget men jag tror inte de har lika starka anlag för demodex, ataxia osv. 

Inte för att det är nåt fel på amstaff eller bully "egentligen", de verkar vara väldigt fina hundar men om jag kan hitta en bättre så köper jag ju den istället. Verkar dock svårt att få tag på som sagt. Har dock inte ansträngt mig särskilt mycket för att hitta en pitbull-uppfödare om jag ska vara ärlig, de verkar inte direkt skylta med sin uppfödning om man säger så. 

Dogo argentino har jag också varit inne på. 
  • Emelie1988

Finns många olika sorters Bully. Dom som är xl o xxl är som pit o amstaff i kroppen.

Är inte så stor skillnad på pit o Bully. Mina bully är standard och pocket ca 38-40 Cm höga. Mina orkar jätte myk vill alltid arbeta :)

Svar på tråden American Bully