• Anonym (orolig)

Muncancer- ung tjej 25 år. Hjälp!

Hej.  Jag har sen sommar haft röda fläckar i munnen som vägrat försvinna. För ca en månad sedan började vita fläckar dyka upp i hela munnen. Har haft i ca 2 veckor svälj svårigheter men det försvann men dök upp igen nygligen. 

Nu har jag fått något utslag på sidan av tungan, röda sår i överkäket och ett större sår under en tand i underkäket. Jag är så orolig att jag vill spy.

Dock är jag sjukhusrädd och har undvikit det. Men ska ta tag i det på måndag.

Ni som har mer kunskap/känner någon som haft detta, kan det vara cancer?

Har börjat äta Ritalin, men det kan inte nog orsaka sådant? 

Har blivit mer förvirrad, nackont och noll aptit. Jag kanske överdriver men börjar få mer o mer sår och vita fläckar så är orolig. 

Supertacksam över svar. 

• Svar på tråden Muncancer- ung tjej 25 år. Hjälp!
  • Laceyy

Prata med läkaren som skrev ut Ritalin. Kom det i samband med att du började med Ritalin kan det vara en biverkning och dom ska man rapportera till sin läkare. Så gå dit. Ingen här kan veta vad det är:)

• Anonym (dr pato)

Gå på undersökning. Oral cancer är trixit att bedömma speciellt för vanliga människor som ska ge dig råd här på familjeliv, ibland ser det ut som afte eller svamp, så gå kolla dig omedelbums.

• Anonym (B)

Lugn, man brukar inte ha oralcancer i den åldern. Ritalin är känd för att orsaka muntorrhet vilket antagligen är orsaken till dina besvär. (All speed torkar upp munnen nåt otroligt) Bra att du kollar upp. Kanske du kan få nåt annat som inte ger samma bieffekter.

• Anonym (orolig)

Jag ska kolla upp detta på måndag men hade tusen tankar så ville bara kanske få något extra råd eller liknande.. 

Allt sattes igång då alla sår vägrade släppa, har ätit ritalin i 1,5 år men dessa sår började i somras. 

Tänkte på att min morfar dog i cancer och hans bror detsamma så har haft det lite i tankarna.

Tack för era tips o meningar. :) 

• Anonym (orolig)

glömde skriva vilken cancer- muncancer var det. Min morfar drack och rökte men hans bror har aldrig rört en cigg och aldrig alkohol då han var en präst. 

• Anonym (oj)

Muncancer är ovanlig i din ålder, men man kan få det.

Du ska def. kolla upp det hos en läkare!

Svar på tråden Muncancer- ung tjej 25 år. Hjälp!