• Anonym (Linda)

Gravid v 30 - hur orka??

Är gravid i v 30 och undrar hur tusan jag ska lyckas hålla ut i typ 2,5 månader till.

Är så himla orörlig så det är helt galet. Har obehagliga sammandragningar, foglossning och orkar knappt gå upp för en trappa utan att flåsa ner mig.

Vi har två barn på 2 och 5 år som håller tempot uppe. Detta blir vårt tredje och sista barn - ett verkligen planerat och efterlängtat syskon - men hur tusan ska jag orka hålla ut ända till mitten/slutet av januari?

Behöver nog bara lite peppning... Har ingen lust alls att vara gravid längre.

• Svar på tråden Gravid v 30 - hur orka??
  • Anonym (Linda)
    ostpaj skrev 2015-11-07 21:48:16 följande:

Bara att bita ihop!

Vad hade du för väl tänkte du? ;),

Hehe nä inte mycket till val där inte :)

Har du nåt ihop-bitar-tips?
  • Tuffs

Precis när jag var runt vecka 30 kände jag likadant! Jag bönade och bad vänner runt omkring mig att ta över magen och allt som hörde till; foglossning, onda fötter, sömnlöshet, sammandragningar, inte kunna äta osv. Bara för en dag eller så.

Jag förstår verkligen hur du känner <3 mitt tips är att "fly" in i en bra bok eller tv-serie, göra saker som gör att man inte tänker på hur stor och otymplig man är. Vet att det är jättesvårt! Unna dig att bara lägga dig bekvämt och vila, vila, vila.

Något annat jag gjorde som kändes riktigt lyxigt var att lyfta in en såndär altanstol i plast i duschen, och sen bara sitta och njuuuuta. Lycka till!

• AnneliR

Är också gravid i v 30 med två barn hemma på 4 och 5 år. Känner som du, hur ska jag orka?? Är helt sjukskriven fram till graviditetspenning drar igång så behöver iaf inte jobba mer, känns skönt! Min man tar våra barn otroligt mkt och gör praktiskt taget allt här hemma, känner mig som en stor val som vara sitter pga all smärta jag har.. Tiden fram till nu har gått väldigt fort så jag hoppas att den ska flyta på någorlunda fram till bf också! :)

Svar på tråden Gravid v 30 - hur orka??