• ulliiz

Känner mig ensam

Äntligen är våran dotter här, snart två veckor. Borde känna mig super lycklig, har ju längtat så. Och ja lycklig och älskar henne gör jag men känner.mig samtidigt nedstämd och ensam. Hon vill bara va i famnen och går inge att lägga ifrån sig vilket lett till att jag saknar närheten och mys med min sambo. Någon mer som känner såhär? Har ju bara gått 2 veckor?! Hur får ni till kärlekslivet med en liten?

• Svar på tråden Känner mig ensam
  • Blomma087

Så kan det vara i början. Allt är så nytt och bebis är beroende av dig.

Så var det för oss också, knappt någon tid för varandra. Men det blir bättre, när bebis blir några månader så blir det lättare att hitta tid för varandra :)

• discoboll

Det kommer bli bättre. Mys alla tre! Det där andra får man ta när bebisen sover såklart.

Man är trött i början och man kanske inte heller orkar mysa med sin partner när man väl får tid. Jag gjorde felet att stressa upp mig över att vi inte hade så mkt tid ihop men tiden kommer tillbaka! :)

Glöm bara inte bort att kramas iallafall varje dag! Den där kramen gör mer än vad man tror. Grattis till den lilla och hoppas glädjen stabiliserar sig.

• ulliiz

Problemet är att hon vägrar sova själv, sover på mig så blir ingen egen tid alls, men hoppas de ger med sig snart

• Anonym (..)

Ja dom små behöver en massa närhet. Ni får väl kramas alla tre?

• Annelie 76

Det blir bättre vartefter. Skaffa en bärsjal och/eller en ergonomisk sele (jag gillar Manduca) så har du händerna fria och kan göra saker. När barnet blir lite större kan du till och med amma i sjalen eller selen om du vill.

• ulliiz
    Anonym (..) skrev 2015-11-09 15:46:08 följande:

Ja dom små behöver en massa närhet. Ni får väl kramas alla tre?

Absolut och de är jätte mysigt, de säger jag inget om :)
Svar på tråden Känner mig ensam