Anonym (aspiemamma) skrev 2015-11-09 00:01:51 följande:
Jag håller med om att det handlar om kunskapsbrist hos de som tyckte detta. Det är synd att personerna som ser det så hellre framhärdar än tar till sig vad andra säger.
Jag får stöd i just som du själv säger, komma igång och få saker gjorda. Just tvätten är ett aber. Jag kan slänga i en tvätt, men sedan glömma bort att sätta på maskinen. Sätter jag på maskinen så händer det att tvätten inte blir omhändertagen när den är klar, om ingen håller styrsel på mig =) Samma med städa behöver jag en puff för att komma igång, men sen gör jag ju jobbet själv. Sen behöver jag hjälp med sällan-saker och stöd för att ta mig iväg på saker och till nya affärer och sånt som jag inte vet hur det fungerar.
Jag får jättebra hjälp av boendestödet, de är toppen

Och jag beundrar er som orkar med oss knäppisar dagarna i ända

Hur gick du tillväga för att få det... Jag har också problem med det....
Städa, diska, tvätta.... går liksom inte... försöker desperat få ordning på rutiner för det...Det funkade en period när jag jobbade fasta tider... Då kunde jag har rutiner... varje tisdag och torsdag dammsög jag kl 18 när jag kom hem... måndag och fredag handlade jag, lördag tvättade jag, och söndag torkade jag alla ytor samt dammsög och torkade golv. Funkade perfekt!! Och när de sakerna gick på rutin funkade matlagning, disk, och tvätt av bara farten...
Men nu..... Jag jobbar skift.... Och det har resulterat att jag inte kan ha rutin på något... Inte ens på maten eller mina mediciner (hypotyreos och B12 brist)
Fruktansvärt jobbigt. Och nu börjar det ställa till problem då min pojkvän inte vill flytta ihop om jag inte kan sköta städ och disk och sånt... Och jag förstår honom! För vem vill bo i kaos?? Det vill ju inte jag heller
Håller på att söka annan tjänst för att komma från skiftarbete men än så länge går det inte så bra...
Jag har ingen diagnos, men det finns misstankar om att jag skulle ha ADD.... Ganska så kraftiga misstankar om det, vänner med det som krasst konstaterat att jag är värre an än de :-P Ok inte samma sak som en diagnos men vid samtal med flera även inom vården (vänner som jobba i den) så säger alla att jag klart och tydligt har det.... Så jag håller på att kolla upp hur jag kan få testa det...