• Anonym (Vill!)

När blir man för gammal för piercingar?

Många älskar piercingar, andra hatar det.

Jag tycker det är så fint (i lagom mängd) och har tidigare haft piercingar men av olika anledningar har de liksom tagits ut och glömts bort. Nu börjar jag bli så himla sugen igen! Saknar min tungpiercing väldigt mycket.

Jag är 25 år (nyss fyllda) men min man tycker att det hör till ungdomen osv osv.

Vad anser ni?

• Svar på tråden När blir man för gammal för piercingar?
  • Frugan T

Gjorde ett hål i näsvingen för ett år sen. Vid 29 årsålder. Vill jag ha en piercing så gör jag de.

• LusLus

Jag gjorde flera piercingar i tonåren. När jag fick min första son tänkte jag att folk tycker inte det passar sig med piercingar så jag tog ut dom. Vid 27 års ålder gick det in i min skalle att det spelar ingen roll vad andra tycker. Vill jag pierca mig oavsett om jag är 16, 26 eller 56 så gör jag det. Så då åkte flera på igen. Vill du pierca dig så bara gör't!

• Stårschan

Kan det inte bara vara så att din man egentligen aldrig har gillat piercingar, och tar till vilka argument som än kan tänkas poppa upp för att försöka avråda dig från att skaffa nya?

• Anonym (Vill!)
    Lilje skrev 2015-11-09 10:37:30 följande:

Så din kille tycker du är tant vid 25? Skönt...

Hahah Skrattande
    Tilläggas bör att vi har barn. Jag antar att han tänker på hur andra ska uppfatta mig som förälder med massor med piercingar.

Men jag kan liksom inte hjälpa det. Jag älskar det! Tycker det är så fint! =)
  • Anonym (Vill!)
    Stårschan skrev 2015-11-09 10:41:33 följande:

Kan det inte bara vara så att din man egentligen aldrig har gillat piercingar, och tar till vilka argument som än kan tänkas poppa upp för att försöka avråda dig från att skaffa nya?

Han gillar inte piercingar, det har han sagt!
    Men jag vill. Jag tänker att jag vill ha tillbaka i tungan och tragus samt naveln :)
  • Anonym (Vill!)
    LusLus skrev 2015-11-09 10:40:01 följande:

Jag gjorde flera piercingar i tonåren. När jag fick min första son tänkte jag att folk tycker inte det passar sig med piercingar så jag tog ut dom. Vid 27 års ålder gick det in i min skalle att det spelar ingen roll vad andra tycker. Vill jag pierca mig oavsett om jag är 16, 26 eller 56 så gör jag det. Så då åkte flera på igen. Vill du pierca dig så bara gör't!

Du har helt rätt! =)
  • Stårschan
    Anonym (Vill!) skrev 2015-11-09 10:43:47 följande:
    Han gillar inte piercingar, det har han sagt!
    Men jag vill. Jag tänker att jag vill ha tillbaka i tungan och tragus samt naveln :)
    Din kropp och dina pengar. Du gör ju vad du vill, helt klart. Men hur kul är det att göra något som man vet att ens partner tycker att man blir fulare av? Vad vi på FL tycker spelar ju ingen roll, för detta är helt och hållet mellan dig och din karl.
  • Anonym (Vill!)
    Stårschan skrev 2015-11-09 11:14:59 följande:
    Din kropp och dina pengar. Du gör ju vad du vill, helt klart. Men hur kul är det att göra något som man vet att ens partner tycker att man blir fulare av? Vad vi på FL tycker spelar ju ingen roll, för detta är helt och hållet mellan dig och din karl.
    Förstår vad du menar. Men jag lever inte för att attrahera min partner. Det finns saker på honom som är mindre attraktiva också men jag älskar honom ändå ;P
  • sextiotalist

För mig är alla piercingar fula utom hål i öronen (som i min värld bör väntas med tills barnet minst i skolåldern).
    Men rent objektivt, så finns det självklart ingen tid uppåt. Men jag tycker, till skillnad från dig, att det är fult, jag har hittills inte sett någon som ser snygg ut i piercing (förutom några få hål i öronen, max tre), men det är mina preferenser.

När vänner på FB visar bilder på deras nya tatueringar eller piercingar, så kommenterar jag inte, jag gillar inte detta.

Svar på tråden När blir man för gammal för piercingar?