• Ted19

Vad täcker en hemförsäkring egentligen?

Har just slagit ut två tänder och har panik.. Har endast en hemförsäkring vad som inte verkar ha med "drulle". Någon som har koll på vad en hemförsäkring faktiskt täcker? Ska självklart ringa dem imorgon men behöver bli lugnad nu :(

• Svar på tråden Vad täcker en hemförsäkring egentligen?
  • Dixie

det är säkert olika mellan olika bolag - men gå in på ditt försäkringsbolags sida, så kan du säker läsa på vad som ingår! 

• BCH52

Tyvärr kan nog ingen här hjälpa dig med detta. Det beror helt på villkoren i just din försäkring, vilket bolag du har, hur stor omfattning du valt.

Du behöver alltså lusläsa försäkringsvillkoren noggrant, eller ge dig till tåls till i morgon.

• Eleonor01
    Ted19 skrev 2015-11-09 19:34:13 följande:

Har just slagit ut två tänder och har panik.. Har endast en hemförsäkring vad som inte verkar ha med "drulle". Någon som har koll på vad en hemförsäkring faktiskt täcker? Ska självklart ringa dem imorgon men behöver bli lugnad nu :(

Känns knappast som om dina tänder går på hemförsäkringen. Det borde vara olycksfallsförsäkringen. Men som alla skriver, lusläs det finstilta
  • Yngla

Drulle skulle inte täcka skador på dig. Du behöver en olycksfallsförsäkring. Hemförsäkring är just för hemmet. Skrämmande att folk tecknar försäkringar utan att ens läsa vad som ingår. Inte för att man blir överraskad, det finns folk till allt

• tystlängtan
    Yngla skrev 2015-11-09 22:12:44 följande:

Drulle skulle inte täcka skador på dig. Du behöver en olycksfallsförsäkring. Hemförsäkring är just för hemmet. Skrämmande att folk tecknar försäkringar utan att ens läsa vad som ingår. Inte för att man blir överraskad, det finns folk till allt

Hemförsäkringen brukar dock täcka mer än bara hemmet, exempelvis reseförsäkring eller om ens handväska blir stulen.
  • Ego Lovers

Personskade eller olycksfallsförsäkring är det som täcker skador på dig. Hemförsäkringen täcker bara materiella ting i hemmet och reseförsäkring.

• Ego Lovers

Försäkringskassan går ju in och betalar en del av kostnaden när man måste göra en krona. Jag fick betala 5000kr styck men fick 1500kr rabatt per styck men då hade jag rotfyllt och detta var även kindtänder. Framtänder är ju mindre i omkrets så de borde vara billigare.

• Ted19

Vad patetisk du är. Svara inte ens på min tråd om du tycker att den är så idiotisk. Suck

Yngla skrev 2015-11-09 22:12:44 följande:

• Dixie
    Ted19 skrev 2015-11-10 18:14:24 följande:

Vad patetisk du är. Svara inte ens på min tråd om du tycker att den är så idiotisk. Suck

vad fick du för svar från dig försäkringsbolag då? 
Svar på tråden Vad täcker en hemförsäkring egentligen?