• Greifing

Störtblödning

Var på ultraljyd 10+4 och då såg allt bra ut. Idag 11+4 får jag utan förvarning en störtblödning :(

Är så rädd och hör gärna andra erfarenheter kring större blödningar tidigt i graviditet ;/

Ska åka in på akuten strax.. :( här kan jag inte ligga och undra varför?!

• Svar på tråden Störtblödning
  • Emmispemmis

Jag hade en störtblödning i v 11+0, blödde ut en stor klump som jag trodde var fostret. Allt var dock fint. Fick aldrig nån förklaring till vad som hände, och barnet är nu tre år. Resten av graviditeten fortlöpte normalt.

Lycka till, håller tummarna!

• Greifing

Tack så jätte mycket för svaret. Bebisen lever. Dock såg hon blod nere vid livmodertappen som kommer komma ut. Hon kunde inte heller svara på om det kunde bli ett mf heller. Bara hålla tummarna.

Hur länge blödde du?

• Emmispemmis

Så skönt! Min störtblödning varade bara i ca tio minuter, men jag småblödde i ett par dar efter det.

• Gweny

Jag hade störtblödning och klumpar som kom ut i v.8. Jag trodde ju absolut det var kört. Höll på flera timmar. Men väl på vul en vecka senare såg allt bra ut! Jag var i chock. Kanske var en tvilling...

Men svårt att slappna av. Ska in på nytt ul om några veckor igen.

• Greifing

Jag blöder fortfarande som hon sa att jag kommer göra. Inge värre smärta.

Pratade med barnmorskan och hon ber spec mödra ringa upp. Jag är inskriven där redan och var till läkaren förra veckan bara. Då såg allt bra ut.

Ovissheten är värst!!

• amalie79
    Greifing skrev 2015-11-09 20:28:52 följande:

Var på ultraljyd 10+4 och då såg allt bra ut. Idag 11+4 får jag utan förvarning en störtblödning :(

Är så rädd och hör gärna andra erfarenheter kring större blödningar tidigt i graviditet ;/

Ska åka in på akuten strax.. :( här kan jag inte ligga och undra varför?!

Hag gick blödning bara timmar efter mitt rul. Enligt gyn kunde det inte bero på ultraljudet. Fast jag tror inte riktigt på det. Jag hade en väldigt hårdhänt barnmorska som tryckte och bankade mycket på magen. Precis på det stället syntes ett hematom och koagel bara tre timmar efter. Ingen tillstymmelse till rosa flytning ens under grav. innan dess.

Var på sjukhuset en onsdag med återbesök på fredagen, då hade blödningen övergått till brunt. Blödde alltså två dagar. Det bruna var inte farligt sa den gyn, det betydde gammalt blod, och kunde fortsätta, för koaglet var kvar som en mörk fläck.

de satt i från v 16- ungefär v 22. Sedan försvann de, nu är jag i v 31 o allt ser bra ut.
  • Gweny
    Greifing skrev 2015-11-10 09:15:39 följande:

Håller tummarna för dig Gwney

Tack detsamma!!
  • Greifing

Uppföljningen gick väl bra får man säga. Mini mår bara bra. Mätte 13+5 (Sm 13+3) så hen växer som den ska. Dock såg hon blod fortfarande. Men om det kommer ut eller om kroppen tar hand om det visste hon inte. Chanserna att få en frisk bebis såg bra ut sa hon även om hon inte kan säga helt säkert.

Hur går det för dig Gweny?

• evelina92
    Greifing skrev 2015-11-25 10:24:12 följande:

Uppföljningen gick väl bra får man säga. Mini mår bara bra. Mätte 13+5 (Sm 13+3) så hen växer som den ska. Dock såg hon blod fortfarande. Men om det kommer ut eller om kroppen tar hand om det visste hon inte. Chanserna att få en frisk bebis såg bra ut sa hon även om hon inte kan säga helt säkert.

Hur går det för dig Gweny?

Fasen, ovissheten är verkligen plågsam! Jag fick en störtblödning i vecka 15 (14+5) utan smärta och barnmorskan kunde aldrig förklara vad som orsakade det. Så fruktansvärt traumatiskt men bebisen låg där och sprattla och hjärtat slog som det skulle. Idag är vi i vecka 17+4 och allt är fortfarande bra :) Hon sa att det är vanligare med blödningar under graviditeten än vad man tror, så allt är säkert bra ska du se :)
Svar på tråden Störtblödning