• lovisen859

Jaha, vad gör man nu?

Vi är mitt i utredning för ofrivillig barnlöshet. Har försökt i många många år men det är först nu vi känt oss redo att be om hjälp då det tar så otroligt mycket på psyket. Min pco har försvunnit, tack vare viktnedgång. Spolning av ägglederna var normalt, likaså spermaprov. Så troligtvis verkar orsaken till vår barnlöshet vara min övervikt. Har redan gått ner 22 kg men behöver gå ner ytterligare 20 kg för att gynläkaren ska vilja/få skriva ut pergotime.

Att gå ner 22 kg har tagit väldigt lång tid för mig och att gå ner ytterligare 20 kg känns så långt bort. Någon som befunnit sig i en liknande situation eller har erfarenhet av att  få pergotime utskrivet trots högt bmi men att man ändå samtidigt kämpar med viktnedgången?

• Svar på tråden Jaha, vad gör man nu?
  • Decibel84

Struntprat!

Här har ni en tjej, tjock och med övervikt som ätit pergotime, så det är himla synd när folk påstår att "ingen läkare skriver ut till nån med så stor övervikt!"

DÄREMOT så är det olika hos olika landsting, men det innebär inte att"ingen läkare gör det"

• lovisen859
    Decibel84 skrev 2015-11-15 21:08:51 följande:

Struntprat!

Här har ni en tjej, tjock och med övervikt som ätit pergotime, så det är himla synd när folk påstår att "ingen läkare skriver ut till nån med så stor övervikt!"

DÄREMOT så är det olika hos olika landsting, men det innebär inte att"ingen läkare gör det"

Får man fråga vilket BMI du hade när du fick pergo utskrivet?
  • Långbenopluto
    Decibel84 skrev 2015-11-15 21:08:51 följande:

Struntprat!

Vansinne om du har fått pergo med denna övervikt! Det är en risk att vara gravid med övervikt/fetma, både för dig som kvinna och bebisen.

Det finns ju en anledning till varför regeln finns....
  • Decibel84
    Snövits skrev 2015-11-16 20:19:53 följande:
    Vansinne om du har fått pergo med denna övervikt! Det är en risk att vara gravid med övervikt/fetma, både för dig som kvinna och bebisen.

Det finns ju en anledning till varför regeln finns....
    Eftersom min läkare, som är legitimerad gav mig detta så är det nog okej ska du se
  • Decibel84
    lovisen859 skrev 2015-11-16 19:13:55 följande:
    Får man fråga vilket BMI du hade när du fick pergo utskrivet?
    40
  • Långbenopluto
    Decibel84 skrev 2015-11-16 20:27:51 följande:
    Eftersom min läkare, som är legitimerad gav mig detta så är det nog okej ska du se
    En del ska inte bli läkare......
Svar på tråden Jaha, vad gör man nu?