Flytta ihop när båda har barn. Snälla hjälp mig!?!?
Jag har ett tre och halvt år långt förhållande med en man som är "hemma" för mig. Vi älskar varandra och vill dela livet tillsammans. Vi har nog väntat på varandra liksom...
Jag har två barn 8 och 12 och de tycker väldigt mycket om honom. För min minsta har han kommit att bli en viktig vuxen. Barnen har jag varannan vecka.
Han har ett barn som är 9. Vi kommer bra överens. Han har nästan heltid. Mamman bor på annan ort.
Vi umgås tillsammans. Vi brukar sova över i deras hus och alla trivs ihop. Barnen har ibland uttalat hur de uppskattar det väldigt mycket när vi alla är ihop. Vi har firat semestrar ihop och jul.
När jag någon gång nämnt att flytta ihop så är de inte överväldigade och det kräver jag inte Heller. Naturligtvis hade det varit en ovan situation för oss alla... min äldsta sa en gång att hon hade varit rädd att det i så fall hade blivit en skilsmässa till.
Jag vill leva med honom. Det hade både praktiskt och känslomässigt varit enklare.
Jag har inga kontakter på orten. Inga föräldrar. Däremot ett ex som än idag inte vill samarbeta och som inte ser två barn som hamnar i kläm. Att ens börja berätta... jag har fällt många tårar och fått professionell hjälp för att kunna hantera det så gott jag kan. Han gör ungefär allt han kan...
Min pojkvän är ett stort stöd och en trygghet där.
Det jag funderar över är barnen och då särskilt min äldsta som när saker och ting inte passar går till sin pappa. Sist hon tog det långt var när vi hade tjafsat om läxorna. Hon skulle bo hos pappa. Han sa ok! Inte att han tog upp det med mig utan det bestämdes bakom min rygg, det var mer att ta poäng i hans konflikt som han har till mig. Dottern mådde dåligt och kom efter ett tag hem.
Så är min tillvaro. Hans nycker kan ställa till både barnens och min vardag. Han kan fatta allierade beslut med barnen som jag får gilla liksom. Att diskutera det är otänkbart. Det försökte jag allt för länge.
Jag tänker på om jag har rätt till lycka. Med en man som älskar mig på ett vis som jag aldrig har upplevt. Som jag inte visste fanns.
Eller om jag ska låta rädslan ta över.
Tänk om vi skulle välja att flytta ihop och pappan hade "fått henne på andra tankar" om hon hade haft något som skavde.
För jag inser att allt inte varit guld och gröna skogar med en gång...
Har jag sån tur att någon känner igen sig? Eller finns det någon annan som sitter inne med kunskap?
Är rädd och rådvill just nu och ibland arg på mig själv för att jag inte bara väljer att vara lycklig istället.