• Josefine85

Pojke/flicka?

Nu har jag rotat runt på Google och försökt läsa om Nub-teorin.. Jag blev inte smartare utav det! Men vad tror ni andra som har lite kläm på detta? Ser vår bebis ut att vara en pojke eller flicka? Vi har RUL den 24/11 och får då ett mer säkert svar! Men jag är nyfiken nuuu :)

Bilden är tagen i vecka 12+2

Loke -07, Alvin -09
  • Svar på tråden Pojke/flicka?
  • Josefine85
    Aniroma skrev 2015-11-11 08:19:35 följande:

Jag tycker det ser ut som flicka men är verkligen ingen expert!

Tack för ditt svar :)
    Loke -07, Alvin -09
  • LusLus

Jag har precis insett att det finns något som heter nub test och blivit helt fascinerad av att googla gamla trådar. Av det jag lärt mig pekar ju nubben rakt fram = inget tvivel om att det är en flicka.

Sen hur säkra dom testerna är vet jag ju inte! Spännande!

• Josefine85
    LusLus skrev 2015-11-11 08:28:46 följande:

Jag har precis insett att det finns något som heter nub test och blivit helt fascinerad av att googla gamla trådar. Av det jag lärt mig pekar ju nubben rakt fram = inget tvivel om att det är en flicka.

Sen hur säkra dom testerna är vet jag ju inte! Spännande!

Verkligen superspännande :) tack för ditt svar!
    Loke -07, Alvin -09
  • GrattisTillDetBästaKönet

Enligt skallteorin (som är mer tillförlitlig) så är det en pojke.

Skallteorin använder man sig av vid utgrävningar och annat, för att avgöra huruvida skelett man hittar tillhört en man eller en kvinna.

• Josefine85
    GrattisTillDetBästaKönet skrev 2015-11-11 08:42:29 följande:

Enligt skallteorin (som är mer tillförlitlig) så är det en pojke.

Skallteorin använder man sig av vid utgrävningar och annat, för att avgöra huruvida skelett man hittar tillhört en man eller en kvinna.

Hur läser man av det? :)

Ja, jag vet inte vilket som är mest säkert! Det blir ju vad det blir! Men jätteroligt med era gissningar :) tack för svar!
    Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85
    lördagsgodis skrev 2015-11-11 08:54:23 följande:

Tror oxå på flicka.

Tack för ditt svar :)
    Loke -07, Alvin -09
  • Två prinsar

Hej

Jag tycker det ser ut som en flicka.

Vad hoppas ni på att det är?

Vi ska på RUL den 18/11 men tänkte hålla oss från att ta reda på könet. Men man är såå nyfiken och jag har ett ul från v 14+6 som jag försöker luska lite själv...men det är inte så lätt:)

Om jag lägger upp den här så får du gärna gissa på min oxå :)

• Josefine85
    Två prinsar skrev 2015-11-11 16:22:03 följande:

Hej

Jag tycker det ser ut som en flicka.

Vad hoppas ni på att det är?

Vi ska på RUL den 18/11 men tänkte hålla oss från att ta reda på könet. Men man är såå nyfiken och jag har ett ul från v 14+6 som jag försöker luska lite själv...men det är inte så lätt:)

Om jag lägger upp den här så får du gärna gissa på min oxå :)

Det vore ju så kul med en tjej. Men blir det en pojke så är det så och vi kommer älska honom ändå såklart :)

Ni då? Har ni några önskemål? Tycker er ser ut som en pojk.. Men jag kan ju ingenting om dessa teorier! Bara känsla :D
    Loke -07, Alvin -09
  • Två prinsar

Det hade varit kul för min skull med en flicka med tanke på att jag har 4 pojkar och min man här hemma;)

Men blir det en pojke så är han lika välkommen såklart:))

Svar på tråden Pojke/flicka?