• Baby Lei

Byta mejladress på FL?

Hej alla ni smarta FL'are
    Hur byter jag min mejladress som jag en gång angett när jag öppnade mitt konto här? 
    Förklara som om att jag var en treåring.. :)
    inget ont om treåringar:)

• Svar på tråden Byta mejladress på FL?
  • Farfallos

Kolla under medlemsuppgifter. ...men av vilken anledning undrar jag? Trodde bara att den hade betydelse när man reggade kontot. Får aldrig några mail  från FL ändå.

• Baby Lei

Jag ska byta jobb och insåg att jag har reggat min jobbmejl i typ varenda abonnemang jag har. Det kanske inte spelar någon roll, men om man någon gång måste konfirmera något så har jag ju inte längre tillgång till den mejlen tänker jag.

• Farfallos

Skaffa egen domän med mail (hos www.one.com t.ex för 15 kr i månaden) och sedan ett gmail-konto som du använder använder som mailklient mot din egna mail. Om du sedan ställer in "catch all" för "dinmail@dindomain.se" Då kan du enkelt regga dig med unika adresser (typ fl@dindomain.se på familjeliv) på varje ställe och ändå få mail till dessa adresser till din mail och vidare till ditt gmailkonto och din telefon. Skulle du sedan få en massa spam så ser du enkelt vem som "sålt" din unika adress. Du kan då enklare vidta åtgärder och bli av med spam. 

• Baby Lei

Jag tror inte jag behöver något så avancerat. Jag har inga problem med spam just nu i alla fall.. :/
    Jag har redan skapat en ny mail hos gmail. Så allt jag behöver veta är hur jag ändrar min mejladress här hos FL :)

• Aniiee
    Baby Lei skrev 2015-11-11 16:33:28 följande:

Jag tror inte jag behöver något så avancerat. Jag har inga problem med spam just nu i alla fall.. :/
    Jag har redan skapat en ny mail hos gmail. Så allt jag behöver veta är hur jag ändrar min mejladress här hos FL :)

TA kontakt med supporten och prata med dem. Annars får du regga nytt konto.
    Farfallos skrev 2015-11-11 11:48:16 följande:

Skaffa egen domän med mail (hos www.one.com t.ex för 15 kr i månaden) och sedan ett gmail-konto som du använder använder som mailklient mot din egna mail. Om du sedan ställer in "catch all" för "[email protected]" Då kan du enkelt regga dig med unika adresser (typ [email protected] på familjeliv) på varje ställe och ändå få mail till dessa adresser till din mail och vidare till ditt gmailkonto och din telefon. Skulle du sedan få en massa spam så ser du enkelt vem som "sålt" din unika adress. Du kan då enklare vidta åtgärder och bli av med spam. 

Du överanalyserar/över"löser" verkligen ALLT =P
    Will you be forgiven when the cold grave has come?
  • Farfallos
    Aniiee skrev 2015-11-11 16:46:25 följande:
    TA kontakt med supporten och prata med dem. Annars får du regga nytt konto.

Du överanalyserar/över"löser" verkligen ALLT =P
    Så sant!

...och sedan inser jag att det inte är så lätt att byta mailadress som jag sa inledningsvis om man inte använder
    gamla.familjeliv.se
    Logga in där så hittar du din mailadress i ett fält där under "Medlemsuppgifter" och förefaller möjlig att ändra. Har inte försökt, men det ser ut som att det ska gå.
Svar på tråden Byta mejladress på FL?